حوزه های علمیه در روشنگری دینی نقش موثری دارند

۱۴۰۱/۰۷/۰۷ - ۱۱:۵۸:۱۱
کد خبر: ۱۳۸۱۸۵۸
حوزه های علمیه در روشنگری دینی نقش موثری دارند
قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: حوزه های علمیه با کمک روحانیت در روشنگری، آگاهی بخشی و آشنایی جوانان با ابعاد مختلف امور دینی نقش موثری دارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ حجت الاسلام حمید ملکی روز پنجشنبه در مراسم معارفه مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهارداشت: هفته دفاع مقدس یادآور روزهای حماسی ارزشمندی است و همه عزت و عظمت امروز کشور را مدیون خون شهدا و این ایام می دانیم.

وی اضافه کرد: امروزدشمنان در مقابل عظمت ایران اسلامی مانده اند و هیچ بهانه‌ای برای اینکه جوانان را به خیابان بکشانند ندارند لذا یک مرگ طبیعی را که در همه جای دنیا ممکن است رخ دهد بهانه ای برای اغتشاش پیدا می کنند لذا همه باید هوشیار باشیم و مراقب توطئه ها باشیم.

ملکی تصریح کرد: اگر جوانان با قرآن انس بیشتری بگیرند با بصریت افزایی می توانند حق و باطل را تشخیص دهند و در شرایط حساس درست تصمیم بگیرند و دچار اشتباه نشوند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به نقش حوزه های علمیه و روحانیت در مقابله با تهدید و آسیب رساندن به دین، گفت: به گفته امام راحل بایستی هم حوزه های علمیه و هم روحانیت در مقابله با تهدیدات ورود کرده و با تولید محتوا نسبت به روشنگری اقدام کنند.

وی افزود: ائمه جماعات لازم است در روشنگری و مخاطب شناسی همت بیشتری کنند و جوانان را با دسیسه های دشمن آشنا کنند.

ملکی اظارداشت: اختلاف در حوزه علمیه پذیرفتنی نیست زیرا این جایگاه بایستی هدایت مردم را بر عهده بگیرد و الگو باشد.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: دوری حوزه های علمیه از مدرک گرایی بسیار ضروری است.

وی ضمن تشکر از حجت الاسلام سبحانی فر مدیر سابق حوزه علمیه قزوین اظهارداشت: حجت الاسلام اصغر عرفانی از افراد با دانشی است که از مسئولان استان انتظار حمیات داریم تا کارها با شتاب بیشتری انجام شود.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات حجت الاسلام محمدتقی سبحانی نیا مدیر سابق، حجت الاسلام  اصغر عرفانی به عنوان مدیرجدید حوزه علمیه قزوین منصوب شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز