حوزه های علمیه با اتکا به آموزه های قرآنی حرکتی ماندگار دارند

۱۴۰۱/۰۷/۰۷ - ۱۳:۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۳۸۱۸۸۰
حوزه های علمیه با اتکا به آموزه های قرآنی حرکتی ماندگار دارند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: حوزه های علمیه با اتکا به آموزه های قرآنی در مسیر بالندگی و رشد قرار دارند.

به گزارش خبرنگارفرهنگی برنا از قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان قزوین اظهارداشت: خداوند پایه گذار حوزه های علمیه بوده و اولین اساتید این حوزه، رسول اکرم(ص) هستند که آموزش های ایشان در هیچ دانشگاهی دیده نمی شود.

وی گفت: ائمه معصومین در تغذیه علمی و معنوی حوزه های علمیه نقش داشتند و زمان امام جعفر صادق(ع) دوران شکوفایی علوم دینی و شیعی است.

آیت الله عابدینی افزود: اگر حوزه های علمیه با تکیه بر پایه های قرآنی و رهنمودهای استادان پایه گذاری شود به بالندگی می رسند.

وی اظهارداشت: حوزه های علمیه در طول تاریخ، فراز و فرود زیادی داشته اند و امروز نقش اساسی در روشنگری و رفع شبهات دینی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به فتنه های اخیر، گفت: اسرائیل و آمریکا برای این فتنه انگیزی ها دلیل دارند چون پایگاههای آنها را نابود کرده ایم و دشمنان در مقابله با این کار سطل زباله خیابان های ما را به آتش می کشند.

3333

در ادامه حجت الاسلام اصغر عرفانی مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان قزوین اظهارداشت: همه علما و بزرگان در عرصه علم و دانش تلاش می کنند و با روحیه جهادی پیش می روند و عقب نشینی در برابر دشمنان حرام است مگر اینکه برای تغییر تاکتیک و سنگر باشد و در جابه جایی های مدیران سنگرها عوض می شود و اهداف اصلی همچنان باقیست.

عرفانی افزود: حوزه های علمیه باید نسبت به رخنه جریان های انحرافی هوشیار و مراقب باشند و با تمامی ظرفیت و توان علمی خود برای مقابله با دشمنان اقدام کنند.

در این مراسم حجت السلام سبحانی نیا مدیر سابق حوزه های علمیه استان قزوین نیز گزارشی از فعالیت سه ساله خود ارائه کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز