سرمایه گذاران بخش گردشگری استان قزوین خواستار رفع موانع طرح های توسعه شدند

۱۴۰۱/۰۷/۱۰ - ۱۲:۴۴:۵۸
کد خبر: ۱۳۸۲۶۸۸
سرمایه گذاران بخش گردشگری استان قزوین خواستار رفع موانع طرح های توسعه شدند
تعدادی از سرمایه گذاران بخش گردشگری استان قزوین خواستار مساعدت استاندار برای رفع موانع در توسعه فعالیتهای خود شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ روز یکشنبه در مراسمی با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین، غفوری فرماندار البرز، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، یوسفی مدیر عامل شهر صنعتی البرز، هاشمی شهردار الوند و جمعی از سرمایه گذاران مجتمع گردشگری آفتاب مهرمادر در شهر صنعتی البرز قزوین افتتاح شد.

اسدی

در این مراسم تعدادی از سرمایه گذاران بخش گردشگری با بیان مطالبات خود خواستار مساعدت استاندار قزوین برای رفع موانع و توسعه گردشگری شدند.

محمد اسدی سرمایه گذار مجتمع الماس درخشان اظهارداشت: در این مجتمع برای 250 نفر شغل ایجاد شده و در صورت رفع موانع و همکاری دستگاههای متولی بویژه راه و شهرسازی آماده توسعه طرح و ایجاد دریاچه مصنوعی در این محدوده هستیم.

وی افزود: در محدوده ناحیه شهری مهرگان و شهر محمدیه قادریم در 35 هکتار مساحت دریاچه ای را ایجاد کنیم تا به رونق گردشگری کمک شود.

55555

حاجی سرمایه گذار تالار شهر نیز اظهارداشت: برای تکمیل این مجموعه نیازمند اعتبارات بانکی هستیم که برای بدهی قبلی امکان دریافت تسهیلات نداریم و کار متوقف شده است.

وی بیان کرد: مسیر ورودی از اتوبان به مجموعه تالار شهر نیز مشکلاتی دارد که انتظار داریم برای رفع آن اقدام شود.

زارع نژاد از دیگر رسمایه گذاران بخش گردشگری نیز اظهارداشت: مجتمع بامسان در فدک را ایجاد کرده ایم که آمادگی داریم آن را توسعه دهیم و درصورت همراهی راه و شهرسازی و تامین زمینی در جنب این مجتمع آماده ساخت هتل 5 ستاره هستیم.

66666

میرزایی رئیس جامعه راهنمایان گردشگری هم گفت: متاسفانه به دلیل تعطیلی اکثر بناها فعالیت راهنمایان گردشگری هم متوقف شده و معیشت ما به خطر افتاده که انتظار داریم با برقراری دوباره ردیف اعتباری مربوط به راهنمایان بتوانیم با فعال شدن بناهای تاریخی کار خود را با استقرار در این بناها آغاز کنیم که این کار به رونق گردشگری کمک خواهد کرد.

جوانمرد از دیگر سرمایه گذارانی که در استانهای مازندران، خراسان رضوی نیز مجتمع های تفریحی و اقامتی، احداث کرده اظهار داشت: با ایجاد کلبه های اقامتی و گردشگری در منطقه اوان برای سرمایه گذاری در استان قزوین هم اقدام کرده ایم که متاسفانه هنوز زیرساخت هایی مانند آب و برق و گاز تامین نشده و با مشکل مواجهیم.

212121

این سرمایه گذار تصریح کرد: در محدوده دریاچه اوان همچنان مشکلات معارضان برای ما چالش برانگیز شده و در کنار آن نبود راه دسترسی مناسب در مسیر دیکین به اوان تردد در این مسیر را مشکل کرده و در این راستا برای ساماندهی دریاچه اوان همچنان با محیط زیست استان مشکل داریم که از استاندار قزوین درخواست می کنیم برای حل آنها دستور لازم را صادر کنند.

منصف دیگر سرمایه گذار این عرصه نیز گفت: برای احداث هتل 5 ستاره با شهرداری مشکل داریم و عوارض تعیین شده بسیار بیشتر از میزان واقعی است و ما را از ادامه کار بازداشته که درخواست می کنیم با تشکیل کارگروهی برای گره گشایی از کار اقدام شود.

image_2022_10_2-13_41_19_8_gU0

استاندار قزوین پس از شنیدن مطالبات و خواسته های سرمایه گذاران عرصه گردشگری استان قزوین از خزائلی مدیرکل میراث فرهنگ خواست با تشکیل جلسات تخصصی با حضور معاون عمرانی، شهردار و مدیران دستگاههای متولی برای حل آنها اقدام شود.

اعلایی همچنین برای رفع موانع سرمایه گذاران در بانک ها و نیز پیگیری امور آنها در سطح ملی نیز قول مساعدت داد.

image_2022_10_2-13_48_26_227_mH9

مجتمع گردشگری آفتاب مهر مادر در شهر صنعتی البرز با ۱۲۰۰ متر مساحت در پنج طبقه احداث شده و دارای ۱۲۵۰ متر زیربنا و رستوران با ظرفیت ۲۴۰ نفر ، روف گاردن و اتاق vip است.

image_2022_10_2-13_1_56_795_hXv

برای ساخت این مجتمع ۳۰ میلیارد تومان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه شده و با اشتغال 35 نفر به بخش صنایع،  دانشگاهها و شهروندان خدمات رفاهی ارائه می کند.

انتهای پیام

 

نظر شما