نمایشگاه «نسیم یادگاران» فرصتی برای آشنایی دانش آموزان با عملیات والفجر ۴

۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۱۱:۲۷:۰۱
کد خبر: ۱۳۸۳۴۱۸
نمایشگاه «نسیم یادگاران» فرصتی برای آشنایی دانش آموزان با عملیات والفجر ۴
دانش آموزان قزوین با حضور در نمایشگاه «نسیم یادگاران» با عملیات والفجر چهار و حال و هوای جبهه و جنگ و ارزشهای دفاع مقدس آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ هفته دفاع مقدس فرصتی است تا بخشی از رشادتها و ایثار رزمندگان و شهدای دوران جنگ در قالب نمایش، فیلم، عکس، پوستر، دست نوشته، مانور، نمایشگاه و روایت گری به تصویر کشیده شده و پیام ارزشی دفاع مقدس به مخاطبان منتقل شود.

به مناسبت هفته دفاع مقدس از سوی سپاه صاحب الامر و مرکز حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه استان قزوین نمایشگاهی با عنوان «نسیم یادگاران» در محوطه تیپ ۸۲ صاحب الامر استان قزوین در باراجین برپا شده است.

image_2022_10_4-12_24_16_920_VDC

روز دوشنبه تعدادی از خبرنگاران برای بازدید از این نمایشگاه عازم محل برپایی آن در تیپ ۸۲ صاحب الامر قزوین در باراجین شدند تا بخشی از این مانور را به تصویر بکشند.

گروهی از دانش آموزان هم آمده بودند تا از نزدیک با نحوه عملیات جنگی آشنا شوند و در مدت حضورشان پشت مسلسل و کاتیوشا بنشینند و لذت تیراندازی با تیرهای مشقی را تجربه کنند، از پل های عملیاتی عبور کنند و عملیات کمین را از نزدیک ببینند.

دانش آموزان از پلهای ساخته شده برای عبور از مرداب های فرضی، سنگرهای ساخته شده توسط دشمن فرضی، کمین جنگی و حمله داعش به مدافعان حرم بازدید کردند و کمی در حال و هوای جنگی قرار گرفتند.

image_2022_10_4-11_22_16_778_HrO

ابراهیم رسولی فر، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه استان قزوین در خصوص اهمیت آشنایی دانش آموزان با حال و هوای دفاع مقدس به خبرنگاران گفت: برنامه ای که در قالب نمایشگاه تدارک دیده شده به نام نسیم یادگاران در واقع نمایش بخشی از عملیات والفجر 4 است که به همت مجموعه حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و تیپ 82 صاحب الامر سپاه تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: طبق برنامه با همکاری روسای مناطق آموزش و پرورش و مدیرکل قرار شده دانش آموزان در نمایشگاه حاضر شوند تا بتوانیم ارتباط نسل جدید را با نسل گذشته و روحیات شهدا و رزمنداگان برقرار کنیم.

رسولی فر تصریح کرد: مهمترین هدف ما آشنایی نسل جدید با آرمانهای انقلاب بوده و با هماهنگی مدیران مدارس نوبت بازدید هماهنگ شده و امکان بازدید علاقمندان از نمایشگاه مهیا می شود.

image_2022_10_4-11_22_23_203_k39

وی گفت: این نمایشگاه از اول تا بیستم مهرماه دایر است و تاکنون در مدت هشت روز برپایی آن حدود 4 هزار نفر از دانش آموزان از آن بازدید کرده اند.

این مسئول فرهنگی یادآورشد: این ظرفیت را داریم میزبان 20 هزار نفر باشیم و پیش بینی می کنیم در روزهای آینده نیز بیش از 10 هزار دانش آموز از شهرهای قزوین، الوند، اقبالیه، محمدیه، محمودآباد و بیدستان از نمایشگاه دیدن کنند.

وی اظهارداشت: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از سوی دانش آموزان از نمایشگاه صورت گرفته و برای روزهای آینده زمان بازدید رزرو شده و باید برای هفته های آینده تدارک دیده شود و خوشبختانه دختران دانش آموز بیشتر استقبال کردند.

image_2022_10_4-11_22_24_302_RgG

سرهنگ رسولی فر بیان کرد: این نمایشگاه چون هیجان دارد و خود دانش آموزان در سنگر و خودروهای جنگی حضور یافته و تیراندازی و جنگ را تجربه می کنند و در محل شاهد انفجار و صدا و نور به صورت عملی هستند و با زندگی شهدا آشنا می شوند از جذابیت زیادی برخوردار است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه استان قزوین در خصوص امکان بازدید سایر گروهها از نمایشگاه نیز اظهارداشت: هدف گذاری برای قشر دانش آموز بوده اما برای دانجشویان و والدین و سایر گروهها هم پیش بینی کرده ایم و در روزهای آینده معلمان، مدیران مدارس و کارکنان آموزش و پرورش در هفته آینده از نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

وی اظهارداشت: آمادگی داریم گروههای مختلف از جمله کارمندان، خبرنگاران، اصناف و بازاریان و خانواده ها و مدیران نیز از نمایشگاه نسیم یادگاران دیدن کنند.

image_2022_10_4-11_22_21_923_B6a

دانش آموزان بازدیدکننده از نمایشگاه نسیم یادگاران در پایان سرود سلام فرمانده را با شور نشاط خوبی اجرا کردند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز