وزیر آموزش و پروش : حکمرانی متعالی تربیتی را در آموزش و پرورش پیاده می کنیم

۱۴۰۱/۰۷/۱۳ - ۱۳:۳۳:۰۲
کد خبر: ۱۳۸۳۷۴۱
وزیر آموزش و پروش : حکمرانی متعالی تربیتی را در آموزش و پرورش پیاده می کنیم
وزیر آموزش و پرورش گفت: با درک درست دانش آموزان بدنبال پیاده کردن حکمرانی متعالی تربیتی و اجرای تحول بنیادین با رویکرد خلاقیت و نوآوری در نظآم آموزشی هستیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ یوسف نوری در سفر یک روزه به استان در نشست با فرهنگیان و معلمان که روز چهارشنبه در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان برگزار شد گفت: استان قزوین ظرفیت زیرساختی خوبی دارد و شما سال تحصیلی را بخوبی آغاز کردید و امیدواریم بخوبی آن را تداوم بخشید.

وی بیان کرد: من معلم ابتدایی بودم و الان در دوره دکتری درس می دهم اما همچنان به ابتدایی علاقه دارم و آن را مقطعی بسیار مهم و حساس می دانم.

image_2022_10_5-14_23_58_563_Pka

وزیر آموزش و پروزش بیان کرد: حکمرانی تربیتی شایسته و متعالی در آموزش و پرورش باید ایجاد شود و دانش آموزان دیده شوند.

وی افزود: در برنامه درسی با روش تجویزی عمل می کنیم درحالی که ارتباط با معلم و دانش آموز و مدیر با معلم بسیار کم است لذا مرجع کسی دیگر می شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: انتظار داریم حکمرانی متعالی تربیتی از سوی معلمان و مدیران جدی گرفته شود.

وی گفت: شما با دانشمندان و مدیران آینده کار می کنید و باید به سوالات دانش آموزان پاسخ دهید و اجازه داده شود همه منتقد باشند و آزادانه سوال کنند.

نوری افزود: در اجرای تحول بنیادین باید از حالت دستوری خارج شویم و فقط از استانها بخواهیم شاخصها را رعایت و عملیاتی کنند و اجازه دهیم با خلاقیت و روش و ابتکارخود جلو بروند.

وی اظهارداشت: حکمرانی متعالی درآموزش و پرورش با درک درست دانش آموز محقق می شود.

image_2022_10_5-14_24_4_185_scf

نوری بیان کرد: در فناوری اطلاعات از نظر علمی رشد قابل توجهی داشته ایم و دشمنان می خواهند بچه های ما درس نخوانند و با این حوادث در واقع حجاب را بهانه کرده اند تا ایران را تجزیه کنند و به اهداف خود دست یابند.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: ۲۰۰ هزار مترمربع فضا در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دادیم و باور داریم نیروهایی که از مسیر این دانشگاه تخصصی تامین می شود تاثیرگذاری بیشتری دارد.

وی بیان کرد: باید اجازه دهیم دانش آموز در کلاس درس پرسشگر باشد اما فقط مطلب تزریق می کنیم و اگر اجازه دادیم 80 درصد کلاس را دانش آموز صحبت کند و 20 درصد را معلم و کتاب شامل شود ب سمت تحول رفته ایم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بایستی والدین را در امور مدرسه مشارکت دهیم اما گاهی حتی در یک سال یک بار هم تماسی با مدارس نداریم و این رویکرد نمی تواند تاثیرگذار باشد.

وی گفت: برای رسیدن به حکمرانی متعالی باید راهبردهایی تعریف شود تا بتوانیم از مشارکت دانش آموز و والیدن در کارها برخوردار شویم و ایده افراد در پیشبرد کارها نقش داشته باشد.

نوری تصریح کرد:باید در نظام آموزشی از حالت دستوری خارج شویک و برای دستیابی به شاخص ها از همه معلمان ومدیران مدارس بخواهیم با خلاقیت و ابتکار این برنامه ها را عملیاتی کنند.

image_2022_10_5-14_23_16_895_93r

وی اظهارداشت: 1700 رهیار تحول تربیت شده اند تا الگوسازی در مدارس اجرایی شود و قرار نیست یک روش یکنواخت را در همه مناطق اجرا کنیم بلکه برای تاثیرگذاری در اجرای سند تحول حتما به خلاقیت و تنوع در روشها نیازمندیم.

در ادامه نمایندگان معلمان مطالبات و مسائل خود را مطرح کردند و وزیر به آنها پاسخ داد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز