آموزش و پرورش پایه موفقیت در دانشگاه و سایر عرصه های زندگی است

۱۴۰۱/۰۷/۱۳ - ۱۴:۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۳۸۳۷۵۶
آموزش و پرورش پایه موفقیت در دانشگاه و سایر عرصه های زندگی است
نماینده ولی فقیه وامنام جمعه قزوین گفت: آموزش و پرورش پایه موفقیت در دانشگاه و سایر عرصه های زندگی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در دیدار با یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: وقتی فردی با ده‌ها ماه حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و با آن سوابق و دغدغه‌ های معنوی درباره سند تحول بنیادین در جایگاه وزارت قرار می‌گیرد جای مسرت دارد زیرا نظام آموزش و پرورش پایه همه موفقیت‌ها در عرصه‌های مختلف مانند دانشگاه، صنعت و کشاورزی است. 

وی تصریح کرد: هر تحولی در کشور از آموزش و پرورش آغاز می‌شود و شاید شروع برخی گرفتاری‌ها نیز از همین‍جا باشد و به گفته امیرالمؤمنین علی (ع) که فرمودند دل نوجوان همچون زمین خالى است که هر چه در آن افکنده شود می‌پذیرد و بر اساس آن رشد می‌کند دشمنان هم به این موضوع مهم واقفند و برای آن برنامه ریزی کرده اند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: با تجربه سال ها در نهاد رهبری دانشگاه‌‌های استان باید اذعان کنم کاملاً مشخص است فردی که در مدرسه تربیت دینی داشته وقتی به دانشگاه می رسد نه تنها به لحاظ تربیتی نیازی به اصلاح ندارد بلکه برای اصلاح امور دانشگاه نیز کمک است.

331222

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآورشد: قرآن به ما می‌آموزد در مقابل همه ناهنجاری‌ها به نماز توجه کنیم و خداوند هم می‌فرماید نماز را اقامه کنید زیرا نماز ستون دین است.

آیت‌الله عابدینی گفت: آیا توانسته‌ایم مدارس را به این مرحله برسانیم که نماز و قرآن در آن جدی گرفته شود، گاهی کسانی آمدند که از این معنا فاصله داشتند و اصرار می کردند سند 2030 در مدارس اجرا شود، اگر ظاهراً هم جلوی آن‌ها گرفته می‌شد یا از مردم می‌ترسیدند یا مخفیانه تلاش خود را می‌کردند که این اتفاق بیفتد. 

وی تأکید کرد: خداوند در آیه 8 سوره صف فرمود آنان تصمیم دارند که نور خدا را با سخنان و افتراهاى خود خاموش کنند، در حالى که خداوند کامل کننده نور خویش است، هرچند کافران ناخشنود باشند، این موضوع را در عرصه آموزش و پرورش می‌دیدیم. کسانی که با همه تلاششان می‌خواستند کاری کنند که فرزندان ما از دین فاصله بگیرند و نور دین در دل آن‌ها خاموش شود. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهارداشت: خیلی بلاها بر سر آموزش و پرورش آمده و برخی در چینش نیروهایی که لیاقت و شایستگی نداشتند تلاش کردند و در استان قزوین این موضوع را می‌بینیم در کشور هم شاید شرایط مشابه وجود داشته باشد، حالا باید دید شما چقدر تلاش می‌کنید آنچه ناهنجاری‌های رفتاری و مدیریتی بوده را اصلاح کنید. 

امام جمعه قزوین بیان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر ما توانستیم کاری کنیم که بچه‌های ما همان دغدغه‌ای را داشته باشند که رزمندگان برای دفاع از دین در جبهه‌های جنگ و امثال شهید رجایی برای ارزش‌های دینی و انقلابی داشتند موفق عمل کرده‌ایم. 

آیت‌الله عابدینی افزود: در آموزش و پرورش این مسئله خیلی جدی است، مخصوصاً اینکه شما فقط با مدیران مواجه نیستید بلکه گاهی با معلمانی مواجهید که ممکن است دغدغه دین و انقلاب نداشته باشند؛ هرچند تعدادشان قلیل است اما همان تعداد کم هم آسیب وارد می‌کنند که امیدواریم با حضور شما شرایط تغییر کند. 

IMGL0037

در ادامه یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام آموزش و پرورش در طول دوران مختلف مورد توجه علما و از سویی دیگر دشمنان بوده و امروز اگر می‌بینیم دشمنان می‌خواهند به آن نفوذ کنند به دلیل تأثیری است که آموزش و پرورش بر آینده کشور دارد. 

وی ادامه داد: دشمنان تا دیروز دانشگاه‌ها را هدف قرار داده بودند و امروز به سمت دانش ‌آموزان خواهند رفت و می‌خواهند دانش‌آموزان ما را مشغول کنند برای اینکه به مدرسه ورود نداشته باشند تا به قله‌های علم و دانش دست پیدا نکنند در مقابل ما برای ارتقای هر چه بیشتر آموزش و پرورش اجرایی کردن سند تحول بنیادین را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم با حمایت‌های همه مسئولان در استان قزوین بتوانیم در این امر توفیق کسب کنیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز