معلمان قزوین مطالبات خود را به وزیر آموزش و پرورش منعکس کردند

۱۴۰۱/۰۷/۱۳ - ۱۵:۰۵:۳۰
کد خبر: ۱۳۸۳۷۶۷
معلمان قزوین مطالبات خود را به وزیر آموزش و پرورش منعکس کردند
معلمان و فرهنگیان قزوین در نشست با وزیر آموزش و پرورش مطالبات خود را در خصوص طرح رتبه بندی، کمبود نیروی انسانی، توجه به هنرستانها وتامین امکانات آموزشی مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ یوسف نوری در سفر یک روزه به استان قزوین در نشست با فرهنگیان و معلمان که روز چهارشنبه در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان برگزار شد در جریان مطالبات و درخواست های آنها قرار گرفت.

در این نشست تعدادی از معلمان به نمایندگی از همکاران خود مطالبات و سوالات خود را مطرح کردند و خواستار رسیدگی به آنها شدند.

image_2022_10_5-15_56_49_666_45H

سبحانی از ناحیه یک گفت: در برخی روستاها برای یک دانش آموز یک معلم داریم اما برای ما حتی یک نفر هم اهمیت دارد و بایستی جبهه مقدس آموزش و پرورش را صیانت کنیم و همه برای آن دلسوز باشیم.

وی بیان کرد: خبرگی و تجارب وزیر می تواند حلال مشکلات موجود باشد هرچند چالش ها زیاد است و کمبود نیروی انسانی از جمله آنهاست و تا رسیدن به استانداردها تلاش زیادی لازم داریم اما آمار بالای کلاسها موجب پیری زودرس  می شود.

سبحانی تصریح کرد: بایستی تخصص گزینی بعنوان یک اصل و رکن در ابتدایی باشد و تهیه بسته های آموزشی و تحولی در مدیریت آموزشگاهی از مهمترین مطالبات است.

خانم صوفی از دوره ابتدایی ناحیه ۲ قزوین گفت: کمبود نیروی انسانی معلم از چالشهای جدی است و افزایش سقف نیروهای موظف به ۳۰ ساعت و کمبود نیرو به یک یا دو عنوان شغلی خلاصه نمی شود و نبود سرایدار و خدمتکار و معلم از مهمترین چالشهاست که برای آن باید تدبیر شود.

image_2022_10_5-15_56_59_257_ZMz

وی بیان کرد: توصیه می شود از دانشگاه فرهنگیان نیروی متخصص برای معلمی گرفته شود و زندگی آپارتمانی و فضای مجازی نیازمند تدبیر جدی است و توجه به تربیت کودک در ابتدایی و پیش دبستان اهمیت مضاعف دارد.

 خانم موسوی از مدیران هنرستانهای حرفه ای اول متوسطه گفت: طرح رتبه بندی بخوبی دیده شده و جامع و کارشناسی است و از وزیر محترم در این زمینه تشکر می کنیم.

وی بیان کرد: در هنرستانها و مدارس کار و دانش با کمبود سرپرست، انباردار و متصدی خدمات مواجهیم و در زمان تحویل تجهیزات به هنرستانها چون نیرو کم است مراقبت خوبی صورت نمی گیرد.

image_2022_10_5-15_57_20_366_krP

موسوی اظهارداشت: چالش دیگر تدریس معاونان و سرپرستان و معاونان آموزشی و فنی است که باید در آن بازنگری کنیم چون آسیب زاست.

وی اضافه کرد: در هنرستانها موضوع پودمان بسیار زمان بر است و تدریس معاونان موجب بروز کمبود نیرو در رسیدگی امور می شود.

موسوی بیان کرد: بسیار امیدوار بودیم که مدیران هنرستانها ویژه دیده شوند لذا درخواست می کنیم از محل سرانه و کمک در هنگام ثبت نام نیازها جبران شود.

image_2022_10_5-15_57_10_683_Xj0

 خدمتی مدیر شاهد البرز نیز گفت: نیروی انسانی و کمبود امکانات و فضای آموزشی از چالشهای دیگر است و در متوسطه دوم چون در سنین بلوغ هستند کمبود نیروی مشاوره از دغدغه های جدی محسوب می شود. 

وی بیان کرد: مشاوره در متوسط اول فقط مشاوره ثبت نام است که کافی نیست و از آنجا که کنکور در حال انتقال به مدارس است در نظارت بر موسسات آموزشی غفلت می شود که بایستی در تغییر رویه ها مراقب باشیم دچار چالش نشویم.

خدمتی تصریح کرد: در جبران کمبود نیرو به کیفیت هم توجه کنیم و اگر قرار است معلم استخدام کنیم دوره های توانمندسازی تقویت شده و برای رفع چالش رتبه بندی برای ایثارگران و مهر آفرین هم اقدام شود.

image_2022_10_5-15_57_51_621_0Bk

خانم ایراندوست مقطع متوسطه اول ناحیه دو گفت: سامانه سیدا در طرح تعمیق یادگیری در ثبت نمره و گزارش گیری مشکل دارد و با کمبود سرانه در مدارس کم برخوردار و هزینه بالای نگهداری مدارس انتظار مساعدت داریم.

وی افزود: نبود فرصت مطالعه و پژوهش، مشکلات معیشتی، اختصاص بخشی از محتوای درسی به امور اقتصادی و درآمدی، انتخاب افراد اصلح در مدیریت، پرداخت بموقع پاداش پایان سال و اضافه کار، توجه به بازسازی مدارس فرسوده، سرویس دانش آموزان، توجه به نحوه تقدیر از منتخبان و اختصاص مربی بهداشت، تسریع در احکام رتبه بندی و به روز رسانی کتب درسی و تدبیر برای استقبال کم از رشته ریاضی و افت تحصیلی دانش آموزان از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه خانم عالمی از دبیرستان شاهد نرگس و مقطع متوسطه دوم گفت: سردرگمی و عدم اگاهی دانش آموزان از شیوه کنکور سال ۱۴۰۲ و ایجاد اضطراب و استرس، چگونگی برگزاری آزمون، نبود فرصت کافی برای مطالعه و کنکور ونبود نیروی تخصصی در برخی دروس از مشکلات جدی است.

image_2022_10_5-15_57_56_290_qDt

وی افزود: گنجاندن برخی دروس در پایه دوازدهم از جمله سلامت و اجتماعی و بهداشت خانواده و رسانه وتفکر بسیار مهم است.

عالمی گفت: شاداب سازی مدرسه و تجهیز پژوهش سراهای مدارس و ایجاد فضای تحقیق و پژوهش در مدارس و کمک به هدایت از از روش نظری به سمت تحقیق و تولید دانش بنیان باید جدی گرفته شود.

در سفر یکروزه وزیر آموزش و پرورش در روز تعطیل به استان قزوین متاسفانه به دلیل فضای محدودی که برای شرکت کنندگان در دو نشست با معلمان و دانش آموزان تدارک دیده شده بود همه شرکت کنندگان از جمله خبرنگاران شرایط مناسبی برای حضور و پوشش خبری نداشتند و برخی به صورت ایستاده مشارکت کردند.

همچنین نشست شورای آموزش و پرورش که قرار بود عصر امروز با حضور استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شود علیرغم حضور نمایندگان و استاندار به دلیل جلسه فوق العاده اعلام شده به وزیر در تهران این نشست لغو شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز