دومین رویداد استانی استاپ موشن در قزوین برگزار شد

۱۴۰۱/۰۸/۱۴ - ۱۰:۰۶:۳۱
کد خبر: ۱۳۹۴۹۲۳
دومین رویداد استانی استاپ موشن در قزوین برگزار شد
مسئول مرکز رشد حوزه هنری قزوین گفت: دومین مرحله رویدادهای استانی استاپ موشن با همکاری حوزه هنری استان قزوین و حوزه هنری کودک و نوجوان در محل نگارخانه استاد محصص برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قروین؛ مرتضی سازنده به معرفی موضوع این رویداد پرداخت و گفت: تکنیک هنری استاپ موشن و آموزش چگونگی ساخت استاپ موشن موضوع این رویداد یک روزه حضوری بود که بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز قزوینی در آن شرکت کردند.  

 مرتضی سازنده به تشریح فضای کلی رویداد پرداخت و توضیح داد: رویداد ملی استاپ موشن یک رویداد متفاوت با رویدادهای مشابه هنری است. در این رویداد نوجوانان تیم می‌سازند و یاد می‌گیرند چطور کار گروهی انجام بدهند و در خلال این کار تیمی تولیدات هنری داشته باشند.

مسئول مرکز رشد حوزه هنری قزوین تاکید کرد: رویداد ملی استاپ موشن به بچه‌ها یاد می‌دهد همیشه امکانات و بودجه اولویت نیست. اولویت، توانمندی‌های ما و خلاقیتی است که در کار خرج می‌کنیم. اینجا بچه‌ها با کمترین تجهیزات استاپ موشن می‌سازند تا بتوانند در راستای رسالت فرهنگی و رسانه‌ای خود به ایفای نقش بپردازند. 

با اتمام آموزش مربیان، تیم‌ها فعالیت گروهی خود را پیرامون ساخت استاپ موشن شروع کردند و با کمک منتورهای حاضر در رویداد به پیاده‌سازی ایده‌ها و طراحی صحنه کار خود پرداختند. 

وی ادامه داد: آشنایی دانش‌آموزان با تکنیک هنری استاپ موشن، ترویج جایگاه استاپ موشن و تشویق و توانمندسازی جوانان برای ایفای نقش رسانه‌ای خود اهداف برگزاری دومین رویداد ملی استاپ موشن است. 

مربیان و منتورهای حاضر در رویداد علاوه بر ارائه همزمان نمایش نمونه‌کارهای فاخر این تکنیک هنری، به آموزش استاپ موشن و معرفی انواع آن پرداختند.

انتهای پیام 

نظر شما