۶۰ وکیل پایه یک در قزوین مراسم تحلیف بجای آوردند

۱۴۰۱/۰۹/۰۱ - ۲۳:۰۷:۵۵
کد خبر: ۱۴۰۲۳۱۳
۶۰ وکیل پایه یک در قزوین مراسم تحلیف بجای آوردند
مراسم تحلیف و اعطای پروانه وکالت پایه یک ۶۰ نفر از وکلای استان قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ مراسم تحلیف و اعطای پروانه وکالت پایه یک مرکز وکلای قوه قضائیه در استان قزوین با حضور محمد نویسنده رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین و جمعی از خانواده ها و کارآموزان در تالار ایرانیان قزوین برگزار شد.

image_2022_11_22-23_21_11_111_ZAO

محمد نویسنده در این مراسم گفت: مرکز وکلای استان قزوین از سال ۸۱ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر ۷۰۰ نفر عضو دارد.

وی افزود: علاقمندان به رشته وکالت پس از چهارسال تحصیل در رشته حقوق در آزمون وکالت که سالی یکبار برگزار می شود شرکت کرده و در صورت قبولی پروانه کارآموزی دریافت می کنند.

نویسنده تصریح کرد: این افراد ۱۸ ماه دوره کارآموزی را طی می کنند و در این مدت پرونده هایی برای کسب تجربه  به آنها سپرده می شود و سپس در آزمون اختبار شرکت کرده و در صورت قبولی پروانه وکالت دریافت می کنند.

image_2022_11_22-23_21_51_623_ipj

داشتن اعتماد به نفس از الزامات وکالت است

نویسنده بیان کرد: داشتن اعتماد به نفس برای وکلا لازم است و یک وکیل باید با رعایت احترام و اعتماد به نفس وارد کار شود و اگر انحرافی از موارد قانونی در پرونده ای مشاهده کرد با تذکر به دادگاه سعی کند به عنوان نگهبان عدالت از  احقاق حقوق موکل خود شجاعانه دفاع کرده و در مسیر حق گام بردارد و در احقاق حقوق موکل و رد باطل همت کند.

وکالت با چالش های جدی این حرفه

رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین یادآورشد: قانون تسهیل کسب و کار مشکلات زیادی برای وکلا ایجاد کرده و ورود آسان و بدون نگاه تخصصی به این جایگاه، معیشت و اشتغال وکلا را با چالش جدی مواجه کرده است.

image_2022_11_22-78

وی گفت: وکالت باید در جامعه نهادینه شود و همه مردم حتی افراد کم بضاعت امکان استفاده از وکیل را داشته باشند.

نویسنده اظهارداشت: نبود فرهنگ استفاده از وکیل در همه پرونده ها و نیز جذب بی قید و شرط کارآموزان وکالت از سوی برخی نهادها موجب شده بیش از  ۴۰ درصد وکلا درآمد لازم برای اجاره حتی یک دفتر را نداشته باشند که نیازمند حمایت هستند.

وی گفت: اعطای تسهیلات کم بهره و با شرایط آسان برای خرید یا اجاره دفتر، خودرو و تجهیزات دفتر و اجباری شدن وکالت می تواند مشکل گشای این گروه باشد.

image_2022_11_22-23_20_46_37_cBz

نویسنده تصریح کرد: تعداد ۱۵ کمیسیون در مرکز وکلا فعال شده و روسای آن تلاش می کنند تا کارها بخوبی صورت گیرد و مراسم تحلیف نیز به شایستگی برگزار شود.

در ادامه ۶۰ نفر از وکلا ( ۳۷ زن و ۲۳ مرد) مراسم تحلیف را بجای آوردند.

انتهای پیام

نظر شما