ایجاد منطقه اقتصادی در قزوین به افزایش صادرات محصولات کشاورزی کمک خواهد کرد

۱۴۰۱/۰۹/۰۵ - ۱۳:۴۹:۰۹
کد خبر: ۱۴۰۳۶۶۷
ایجاد منطقه اقتصادی در قزوین به افزایش صادرات محصولات کشاورزی کمک خواهد کرد
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: ایجاد منطقه اقتصادی در استان می تواند به تسریع در افزایش صادرات محصولات کشاورزی کمک کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ نشست میز استانی توسعه صادرات کشمش و صنایع تبدیلی استان با حضور محمود بازاری مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران، رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان،  مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از تولیدکنندگان در سالن باغستان برگزار شد.

رجب رحمانی در این نشست اظهارداشت: اگر بودجه های حمایتی که برای بخش صنعت در نظر گرفته شده به بخش کشاورزی نیز داده می شد می توانستیم ضمن تحول در این عرصه به اشتغال بیشتر هم دست پیدا کنیم.

321

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در توسعه صادرات نقش مهمی خواهد داشت و امیدواریم با تسریع در راه اندازی این منطقه بتوانیم کارهای مهمی را عملیاتی کنیم.

رحمانی بیان کرد: استان قزوین در حال حاضر رتبه اول در تولید کشمش محصول کشور را دارد و اگر بتوانیم از ظرفیت میز کشمش بخوبی استفاده کنیم بخشی از موانع این عرصه بسرعت برطرف می شود.

وی یادآورشد: افزایش راندمان تولید انگور و برنامه ریزی برای صادرات انگور به صورت تازه خوری از کارهایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مشوق های صادراتی از  اهرم های بسیار خوبی برای حمایت از فعالان این عرصه است که امیدواریم در میز کشمش عملیاتی شود.

66666

رحمانی گفت: پیشنهادها و راهکارهای سازنده در میز ملی کشمش اگر توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد آن را در مجلس هم پیگیری می کنیم تا به نتیجه برسد.

وی افزود: پیشنهادهای میز ملی کشمش قابلیت تبدیل شدن به قانون و گنجانده شدن در برنامه پنج ساله هفتم را دارد. 

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز