افزایش سواد رسانه نوجوانان در مسابقات بازیهای ویدئویی در اولویت بود

۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۱۹:۴۴:۱۸
کد خبر: ۱۴۰۴۶۸۱
افزایش سواد رسانه نوجوانان در مسابقات بازیهای ویدئویی در اولویت بود
دبیر هفتمین جام قهرمانی ویدیویی ایران گفت: با برپایی کلاس های سواد رسانه و کارگاههای تجربه بازیساز زمینه تقویت مهارت افزایی جوانان مهیا شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ هفتمین جام ملی قهرمانان بازی های ویدئویی و نمایشگاه بازی های ویدئویی عصر دوشنبه با حضور محمد صادق دهناوی دبیر هفتمین جام قهرمانی ویدیویی ایران، محمد حسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، رسولی مدیر این رویداد و شاه محمدی دبیر محتوایی رویداد در سالن تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

564

محمد صادق دهنادی دبیر هفتمین جام قهرمانی ویدیویی ایران در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص این دوره از بازیها گفت: با توجه به سیاست های دولت جدید این دوره از مسابقات را از تهران خارج کردیم و شش استان کشور انتخاب شدند از جمله قزوین تا میزبان این رقابتها باشند.

وی بیان کرد: هفتمین دوره بازی ها را در استانهای خوزستان، خراسان رضوی، مازندران، اردبیل، تهران و قزوین که زیرساختها مهیا شده بود برگزار کردیم.

33

دهنادی تصریح کرد: این بخش حضوری که به مناسبت جام جهانی در رشته فوتبال برگزار شد در کنار همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از گیم نت ها هم برای برگزاری بازیها استفاده کردیم.

دبیر هفتمین جام قهرمانی ویدیویی ایران یادآورشد: بازی ها در قزوین در 4 گیم نت و در تهران در 30 گیم نت برگزار شد و برخی استانها نیز بیش از 10 گیم نت را در کار مشارکت دادند تا شرایط مناسبی برای بازی نوجوانان مهیا شود.

دهنادی اظهارداشت: در این رویداد یک بخش ملی که بازی های ایرانی بود نیز در نظر گرفتیم که تا پایان آذر ماه این بازی ها ادامه دارد.

ققق

این مسئول گفت:  بازیهای کات آف، کوییز، فوتبالیست سارز و منچیکو در این رویداد پیش بینی شد که این نمونه ها  در واقع یک سبد کامل از بازیهایی است که همه گروههای سنی می توانند از آنها استفاده کنند. 

وی بیان کرد: یکی از ویژگی های شاخص این رویداد این است که در اختتامیه های استانی، یک پیوست فرهنگی هم  در نظر گرفته شده و در کنار آن کلاس های سواد رسانه ای و کارگاه تجربه بازی ساز را هم برگزار کردیم.

دهنادی تصریح کرد: حمایت ومعرفی از بازیساز نمونه در این رویداد پیش بینی شده و در قزوین نیز یک بازیساز نمونه معرفی خواهد شد.

دبیر هفتمین جام قهرمانی ویدیویی ایران گفت: یک نمایشگاه نیز در کنار این رویداد به صورت جنبی برگزار شد و بازی های کنسولی و حرکتی نیز اجرا شد که فضای مفرح و با نشاطی را برای کودکان و نوجوانان مهیا کرد.

34

وی اضافه کرد: این مسابقات در بخش بانوان هم برگزار شد که در قزوین بسیار از آن استقبال شد و حضور دختران بی نظیر بود و شاید بتوان اذعان کرد در کشور نمونه بود.

دهنادی اظهارداشت: این مجموعه برنامه ها تا روز یازدهم آذر ماه جمع بندی و نهایی می شود و در دی ماه مرحله کشوری را برگزار خواهیم کرد.

544

وی بیان کرد: در هر استان سه نفر در بخش دانش آموزی و سه نفر در بخش بانوان انتخاب می شوند و یک بخش از هر استان نیز برای مسابقه با گیمنرهای ملی برگزیده می شوند و در نهایت سه نفر برای معرفی به تیم ملی انتخاب خواهند شد.

 در مراسم اختتامیه عرفان برومند و مهرداد عمومی پس از هفت پیروزی پیاپی در مقابل حریفان و بدون شکست به مرحله فینال راه یافتند و به صورت زنده بازی پایانی را برگزار کردند.

انتهای پیام

نظر شما