تشکلهای مردمی به عنوان کنشگران اجتماعی نقش مهمی در جهاد تبیین دارند

۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - ۰۹:۵۳:۲۹
کد خبر: ۱۴۰۵۲۲۲
تشکلهای مردمی به عنوان کنشگران اجتماعی نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: تشکلهای مردمی و سمن های جوانان به عنوان کنشگران فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی در جهاد تبیین و روشنگری دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ اولین رویداد آموزشی وتوانمندسازی«همنا» ویژه تشکل ها و نهادهای مردم نهاد جوانان روز چهارشنبه با حضور مرتضی کامل نواب مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، نورالله پاشا رئیس اداره توانمندسازی مشارکت های اجتماعی جوانان، کبری علیخانی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین، محمد مهدی مدرسی قزوینی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان و دبیران سمن های فعال  در مجتمع فرهنگی، ورزشی و اردوگاهی شهید رجایی قزوین برگزار شد.

مرتضی کامل نواب گفت: علاقمند هستیم ابتدا جوانان دغدغه ها و مطالبات و مشکلات خود را مطرح کنند تا در جریان چالش های سمن ها قرار گیریم. 

photo_2022-11-30_10-26-48

وی افزود: اگر مروری بر روی کنش گری جوانان قبل از انقلاب داشته باشیم می توان این تحلیل را ارائه کرد که جوانان در سه نسل اول نقطه اثر بوده اند و خودشان به استقبال آینده رفته اند.

کامل نواب تصریح کرد: نسل اول ما  انقلاب افرادی بودند که انقلاب را رقم زدند و برای تحقق ایده های خود مبارزه کردند و خداوند نیز شخصیتی چون امام را در مسیرشان قرار داد و انقلاب شکل گرفت. 

وی گفت: نسل دوم با جنگ مواجه شدند قبل از آنکه متوجه شوند کجای دنیا هستند و نتیجه جنگ را رقم زدند و شاید جنگ دبیرستانی داشتیم و ۳۶ هزار شهید دانش اموز تقدیم کردیم و شهید خرازی و باکری و همت از این دسته هستند.

photo_2022-11-30_10-26-38

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان افزود: در دوران جنگ فرمانده لشکر زیر ۲۰ سال داشتیم که غیر قابل تصور است و نسل بعد هم آینده را خودش رقم زده است.

وی گفت: اشتباهی که در دو دهه اخیر رخ داده این است که جوانان منتظر شدند تا یک آینده ای برایشان رقم بخورد در حالی که خودشان کنشگر و آینده ساز هستند و نباید منتظر باشند دیگران برایش آینده را بسازند.

وی افزود: فعالیت های جهادی و استارت آپی و تشکل های اجتماعی از ابزارهای آینده سازی برای جوانان و دیگران است اما به نظر می رسد تجربه دو دهه اخیر انفعال در حوزه جوان بوده هر چند مثال های نغز و برجسته هم داریم که حوزه زیست فناوری و همین اپلیکیشن ها یک فرصت ارزشمند است که نشان می دهد می توانیم کارهای بزرگی را عملیاتی کنیم. 

این مسئول حوزه جوانان اظهارداشت: سمن ها افرادی هستند که منتظر دیگران نماندند بلکه وارد کار شدند و هر کدام در یک عرصه علاقمندی و توانمندی خود را بروز داده اند که ارزشمنداست. 

کامل نواب یادآورشد: شاید توجه به جوانان کمتر در بین ادبیات مسئولان دیده شده اما پرچمداری این موضوع توسط رهبری شاخص بوده و هیچکس مانند رهبری به جوانان برای ورود به عرصه مدیریت کشوری اهمیت ندادند و این روش باید الگوی همه ما باشد. 

photo_2022-11-30_10-27-03

وی گفت: رهبری به جوانان عنوان اندیشمندان جوان و مدیران جوان را بکار می برند که پر محتواست و باید استادان جوان در هیئت های علمی ورود کنند و اندیشمندان جوان زمینه ظهور و بروز پیدا کنند و شما تشکل های اجتماعی کشور لازم است این ذهنیت را در خود و دیگران اصلاح کنید که قادرید کارهای بزرگی را صورت دهید و مشارکت در کارها داشته باشید وحل مشکلات کشور با کمک شما جوانان محقق می شود. 

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش بیان کرد: امروز بعد از ۴۰ سال همه ضد انقلاب کنار هم در کانادا و برلین جمع می شوند تا علیه ما اقدام کنند و اقدام رسانه ای گسترده ای علیه ملت را به میدان آورده اند و این مجموعه ایران  و تضعیف کشور و ملت را نشانه گرفته است. 

وی گفت: ضد انقلاب امروز وطن را نشانه گرفته و نمادهایی که در همه دنیا هویت است را با زبان و قلم و کنشگری و ظاهری آسیایی دارد تخریب و منهدم می کند و تیم ملی، سرود ملی و پرچم ملی را تخریب می کند و ادعای میهن پرستی هم  دارند. 

این مسئول تصریح کرد: عرصه امروز پیچیده نیست و قابل شناسایی است و وقتی همه ما هدف گرفته شده ایم نباید تردید کنیم که عزم دشمنان جدی است و نقش سمن ها به عنوان کنشگران اجتماعی و فرهنگی دراین عرصه برای روشنگری بسیار مهم است. 

وی اظهارداست: شاید به مشکلات انتقاد داریم و کمبودهایی وجود دارد که بهرحال برای استقلال باید هزینه دهیم اما باید سهم خود را ادا کنیم و از این قطار درحال حرکت که انرژی ان از ما هم هست کمک کرده و احساس مسئولیت کنیم و وسط میدان باشیم. 

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش، افزود: حضور شما تشکلها بسیار ارزشمند است و بعنوان عامل جهاد تبیین به نقش خود واقف باشید و در میدان مشارکت حضور جدی داشته باشید. 

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز