آشنایی با برق پشتیبان

۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - ۱۸:۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۴۰۵۷۷۰
آشنایی با برق پشتیبان
باتری‌های یو پی اس برای چندین مورد مختلف استفاده می‌شوند، اما طراحی اصلی آن‌ها این است که از پشتیبانی تجهیزات در هنگام قطع برق، قبل از اینکه هر نوع برق پشتیبان وارد شود، اطمینان حاصل شود. با کمک باتری UPS ماشین آلات و تجهیزات می توانند بدون هیچ شکافی فعال بمانند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، باتری 28 آمپر معمولاً برای چیزهایی استفاده می‌شوند که نمی‌توانند حتی برای یک ثانیه انرژی خود را از دست بدهند. آنها اغلب در رایانه ها یا در مراکز داده استفاده می شوند تا اطمینان حاصل شود که در صورت قطع برق از هر نوع، هیچ اطلاعات ارزشمندی از دست نمی رود. آنها همچنین برای هر نوع تجهیزاتی که اختلال در برق می تواند فاجعه بار باشد، از جمله ماشین های پزشکی خاص استفاده می شود.

طول عمر باتری صبا یو پی اس چقدر است؟

چند عامل مختلف وجود دارد که می تواند به طول عمر باتری 42 آمپر کمک کند. به طور متوسط، یک باتری بین 3 تا 5 سال دوام می آورد. اما، برخی از باتری ها می توانند بسیار بیشتر دوام بیاورند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در مدت زمان بسیار کوتاهی  شما بمیرند. همه چیز به شرایط و نحوه نگهداری باتری صبا شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، مهم است که این واقعیت را در نظر بگیرید که بیشتر باتری های UPS با یک استندبای 5 ساله طراحی شده اند. یعنی اگر باتری UPS صبا خود را در شرایط ایده آل نگه دارید و به درستی از آن مراقبت کنید، این امکان وجود دارد که پس از 5 سال همچنان مقداری از ظرفیت اولیه خود را داشته باشد. این عالی است و معمولاً به این معنی است که می توانید چند سال دیگر از باتری UPS صبا خود استفاده کنید. اما معمولاً پس از آن دوره 5 ساله، ظرفیت بسیار سریعتر شروع به کاهش خواهد کرد.

عوامل دیگری که می توانند بر طول عمر باتری 65 آمپر شما تأثیر بگذارند عبارتند از:

دمای عملیاتی؛ اکثر آنها باید بین 20-25 درجه سانتیگراد کار کنند

فرکانس تخلیه

شارژ بیش از حد یا کمتر

 راه برای حفظ و افزایش عمر باتری

برای مراقبت صحیح از باتری صبا خود و افزایش عمر باتری تا حد امکان، چه کاری می توانید انجام دهید؟ اگر می خواهید حداکثر استفاده را از باتری UPS صبا خود ببرید، چند روش وجود دارد که می توانید آن را به حرکت در آورید. خوشبختانه، دنبال کردن آنها نسبتاً آسان است.

ابتدا بهترین مکان را برای نصب دستگاه تعیین کنید. همانطور که در بالا گفته شد، دمای کار می تواند تاثیر زیادی بر طول عمر باتری صبا داشته باشد. بنابراین، هنگامی که برای اولین بار خود دستگاه را نصب می کنید، باید در محیطی با دمای کنترل شده باشد. آن را در نزدیکی درها، پنجره ها یا جایی که ممکن است در معرض باد یا رطوبت باشد قرار ندهید. حتی منطقه ای که می تواند گرد و غبار یا دودهای خورنده زیادی را جمع کند می تواند مشکل ساز باشد.

تعمیر و نگهداری منظم باتری 100 آمپر ، شاید بهترین راه برای افزایش طول عمر و استفاده حداکثری از آن باشد. اکثر مردم می دانند که باتری صبا به گونه ای طراحی شده است که بادوام و کم تعمیر و نگهداری باشند اما، این بدان معنا نیست که شما باید مراقبت مناسب از آن را نادیده بگیرید.

مهمترین ویژگی های تعمیر و نگهداری که باید در هنگام مراقبت از باتری خود در نظر داشته باشید شامل پیگیری دما و فرکانس چرخش است. بازرسی های منظم و توجه به ذخیره سازی نیز مهم است. ذخیره سازی یک عامل جالب در طول عمر باتری یو پی اس است، زیرا یک باتری صبا استفاده نشده در واقع چرخه عمر خود را کاهش می دهد

چگونه بفهمم باتری UPS صبا ی من نیاز به تعویض دارد؟

چندین علامت کلیدی وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید تا مشخص کنید که آیا باتری UPS صبا شما به پایان عمر خود رسیده است یا خیر. اگر به دقت به باتری UPS صبا خود توجه می کنید و سعی می کنید به طور منظم آن را تعمیر و نگهداری کنید، چند علامت و نشانه وجود دارد که باید قبل از به صدا درآمدن زنگ هشدار به دنبال آن باشید.

اگر متوجه شده اید که باتری صبا شما زمان زیادی برای شارژ شدن مصرف می کند، باید این را در نظر بگیرید که احتمالاً در حال حاضر آنطور که باید به طور موثر کار نمی کند.

باتری های یو پی اس همگی 12 ولت نمی باشند و شما می توانید باتری یو پی اسی مشاهده کنید که ولتاژ 2 و یا 6 داشته باشد، مانند باتری 6 ولت 200 آمپر که نوعی باتری یو پی اسی است.

در نهایت، به مدت زمان استفاده از باتری توجه کنید. حتی اگر هیچ یک از این علائم واضح را نمی بینید، به این معنی نیست که آنطور که باید کار می کند. اگر بیش 5 سالاست که باتری UPS صبا خود را دارید، ممکن است زمان آن رسیده که به دنبال جایگزینی آن باشید.

کارخانه صبا باتری علاوه بر باتری یو پی اس، یکی از کارخانه های برتر در تولید باتری های خودرویی با برند باتری واریان است که کیفیت و عملکرد فوق العاده ای دارد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز