تورهای فناوری از نمایشگاه پژوهش بازدید می کنند

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۰۹:۲۶:۲۵
کد خبر: ۱۴۰۷۴۱۰
تورهای فناوری از نمایشگاه پژوهش بازدید می کنند
رئیس پارک علم و فنآوری قزوین گفت: با برنامه ریزی انجام شده زمینه بازدید تورهای فنآوری، راهیان پیشرفت، دانش آموزان و دانشجویان از نمایشگاه پژوهش و فنآوری مهیا شده است.

جعفر احمدی به مناسبت هفته پژوهش در گفتگو با خبرنگار برنا اظهارداشت: تحقیقات و پژوهش در واقع تلاش برای یافتن بهترین راهکارهای ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی و راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است.

وی بیان کرد: توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود، در واقع پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه پایدار در هرکشور محسوب می شود و اگر پژوهشی نشود، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد.

678

احمدی تصریح کرد: بدون انجام پژوهش امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود و آنچه به عنوان پیشرفت علوم در دوره‌های گوناگون تاریخ می‌شناسیم، حاصل تلاش افرادی بوده که در کار خود رویکردی پژوهشی داشته‌اند و ذهن پرسشگرشان همواره محرکی برای فعالیت‌های پژوهشی آنان بوده است.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین یادآورشد: هفته پژوهش فرصتی برای توجه بیشتر به این موضوع مهم و تدارک برنامه هایی برای جدی گرفتن تحقیق است که در این راستا نمایشگاهی تخصصی در این راستا در پارک علم و فنآوری برپا شده است.

احمدی اظهارداشت: امسال هم مانند سنوات گذشته وهماهنگ وهمگام با سایر استانهای کشور در هفته پژوهش نمایشگاه در استان قزوین از 13 تا 16 آذرماه برپا شده است.

احمدی

وی گفت: متولی اصلی برگزاری این نمایشگاه پارک علم و فنآوری بود و در این راستا اکثر دستگاههای آموزشی و پژوهشی در این نمایشگاه شرکت کردند و محصولات و دستاوردهای پژوهشی خود را در 25 غرفه به نمایش گذاشتند.

احمدی تصریح کرد: امسال تورهای فنآوری و تورهای راهیان پیشرفت را فعالانه برنامه ریزی کردیم تا از نمایشگاه بازدید کنند و در کنار آن از دانشگاههای استان و مدارس هم دعوت کردیم در این رویداد علمی حضور یابند.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین یادآورشد: برای ترویج بهتر امر پژوهش و فنآوری و ایجاد خودباوری در بازدید کنندگان برنامه ریزی لازم صورت گرفته تا جوانان، نوجوانان، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهها بتواند از این نمایشگاه بازدید کرده و با دستاوردهای پژوهشی آشنا شوند و با انگیزه بیشتری در مسیر علم و دانش گام بردارند.

IMG_20221204_110150_380

وی گفت: اگر بخواهیم  هم تولیدکننده فنآوری و هم مصرف کننده آن باشیم و وابستگی به خارج را قطع کنیم باید شعارهای مقام معظم رهبری را جدی بگیریم و برای عملی شدن آن همت کنیم و توجه به تحقیق و پژوهش لازمه عملی شدن برنامه هاست و امیدواریم با جدی گرفتن تحقیق وپژوهش بهع دستاوردهای مناسبی برسیم.

نمایشگاه پژوهش و فنآوری تا ۱۶ آذرماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ برای بازدید محققان و پژوهشگران و سایر علاقمندان در محل پارک علم و فناوری قزوین برپاست.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز