ورود شرکت های دانش بنیان در عرصه کشاورزی باید هموار و تسهیل شود

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۲۲:۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۴۰۷۸۳۲
ورود شرکت های دانش بنیان در عرصه کشاورزی باید هموار و تسهیل شود
رئیس پارک علم و فنآوری قزوین گفت: برای تحول در بخش کشاورزی بایستی حضور شرکت های دانش بنیان در این عرصه تسهیل و هموار شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ همایش ملی شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی روز سه شنبه با مشارکت پارک علم وفناوری قزوین، جهادکشاوری استان، شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه کشاورزی و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در سالن بوستان دانشگاه بین الملل برگزار شد.

جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین در این همایش اظهارداشت: میزبان بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان در این همایش هستیم و از ظرفیت های شرکت ها در مسیر تحقق کشاورزی دانش بنیان استفاده خواهیم کرد.

احمدی افزود: باید در این جهت، تسهیل گری، بستری سازی و شرایطی فراهم شود تا با ورود شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی بتوانیم مسیر تغییر کشاورزی سنتی استان را به کشاورزی هوشمند و دانش پایه هموار کنیم.

22212444

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین یادآورشد: نداشتن تمکن مالی بهره برداران حوزه کشاورزی و کوچک بودن زمین های زراعی باعث شده استفاده از سیستم های هوشمند و حرکت به سمت کشاورزی دانش بنیان برای کشاورز صرفه اقتصادی نداشته باشد.

احمدی گفت: یکی دیگر از علل استقبال کم شرکت های دانش بنیان در عرصه کشاورزی این است که بسترهای مناسب برای پذیرش این شرکت ها در بخش کشاورزی ایجاد نشده اما راه اندازی پردیس(دهک) فناوری و نوآوری کشاورزی در استان قزوین می تواند بستر مناسبی بر ارتقای کمی و کیفی شرکت های فعال حوزه کشاورزی باشد.

رئیس برگزاری همایش ملی شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی اظهارداشت: برای تامین امنیت غذایی و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی باید ضمن صیانت از منابع آب و خاک برای افزایش بهره وری در این حوزه تلاش کنیم و این هدف با تحول در حوزه کشاورزی محقق می شود.

احمدی  گفت: با توجه به محدودیت آب و خاک در کشور متاسفانه میزان مصرف آب در بخش کشاورزی  ۳‌ تا ۴ برابر میزان مجاز و استاندارد است که باید برای کاهش این میزان مصرف برنامه ریزی و تدبیر کنیم.

4442322

در این همایش در خصوص الزامات دانش بنیان شدن بخش کشاورزی، افزایش بهره وری محصولات کشاورزی، استفاده از فناوری های نوین، چالش های شرکت های دانش بنیان کشاورزی، کشاورزی کم آب بَر، تولید و اشتغال پایدار و حفاظت از باغستان های سنتی تبدال نظر شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز