اعلایی: مطالبات بحق دانشجویان را پیگیری می کنیم/ اصلاح اشتباهات گذشته ضروری است

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۱۷:۲۱:۲۶
کد خبر: ۱۴۰۸۲۵۹
اعلایی: مطالبات بحق دانشجویان را پیگیری می کنیم/ اصلاح اشتباهات گذشته ضروری است
استاندار قزوین گفت: خود را ملزم به پیگیری مطالبات بحق دانشجویان و مردم می دانیم و برای اصلاح برخی اشتباهات گذشته بایستی اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز چهارشنبه در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: روز ۱۶ آذر بهانه‌ای برای توجه به مسائل دانشجویی و علم آموزی است و توجه به شأن و جایگاه دانشگاهیان و نیازهایی که این جامعه فرهیخته دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. 

وی افزود: نامگذاری روز دانشجو در کشور معطوف به یک اتفاق در دهه ۳۰ است که جریان دانشجویی در مسیر استقلال خواهی، استکبار ستیزی و مردم خواهی شکل گرفت و منجر به شهادت سه دانشجو شد که گرامیداشت آن را وظیفه خود می دانیم.

0-000

مطالبات بحق دانشجویان را پیگیری می کنیم

اعلایی پس از طرح سوالات تعدادی از دانشجویان گفت: بسیاری از مواردی که از سوی دانشجویان مطرح شده درست است اما بدانید بخشی از مشکلات کشور ناشی از مدیریت های اشتباه در دولت گذشته است که امروز وارث آن هستیم ولی اقداماتی در دست اجراست تا آن را برطرف کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: در مدیریت وسیع کشور که بسیار سخت است در کنار همه داشته ها و دستاوردهای ارزشمند حتما نداشته و کمبود و مشکلاتی هم داریم که باید برای رفع آن همت کنیم.

وی اضافه کرد: قبول داریم که باید با مدیران ناکارآمد برخورد شود اما بدانید مسئولان هم از میان شما مردم هستند که با رای شما به دولت روی کار آمده اند و اگر خطایی دارند حتما سهوی و غیر عمدی است.

صحبت از دسیسه دشمنان یک واقعیت است/ مراقب بدخواهان باشید

اعلایی در ادامه بیان کرد: وقتی صحبت از دشمنی می کنیم مغالطه و فرار از پاسخگویی نیست بلکه این کینه توزی را سالهاست که شاهدیم که بخشی از آن مربوط به منافع زیاده خواهان است و اگر ساده انکاری کنیم آسیب می بینیم.

 وی در ادامه خطاب به دانشجویان بیان کرد: هرگز منکر کاستی های کشور نیستیم اما این موارد نیز به نوعی به انتخاب ما بستگی داشته و دشمنی ها وجود دارد و شعار نیست و حجم هزینه کرد رسانه ای علیه کشور ما امروز بسیار قابل توجه و بیسابقه است.

67889

اعلایی گفت: ملت ما مگر جز آزادی و پیشرفت و استقلال چیزی می خواهد که با این همه دشمنی مواجه شده اما در این حوادث پرده ها دریده شد و افراد تجزیه طلب و سلطنت طلب و منافقان هم در خارج از مرزها پای کار آمدند و همه امکانات خود را بکار گرفتند تا بتواند به نظام آسیب بزنند.

وی اظهارداشت: قبول داریم که شما دانشجویان  بدنبال آسیب دیدن نظام و ایران نیستید اما باید واقعیت ها را دید و به داشته ها و نداشته ها به صورت منطقی نگریست تا دچار اشتباه نشد.

باید به سمت اصلاح اشتباهات برویم

استاندار قزوین یادآورشد: می پذیریم که اشتباهاتی داریم و عصبانیت هایی در کشور ایجاد شده و باید به سمت اصلاح اشتباهات برویم اما جای سوال دارد که چرا وقتی به سمت اصلاحات می رویم نقشه های دشمن بیشتر می شود و چرا وقتی شرایط اقتدار و فضای بین المللی در مسیر بهبود قرار می گیرد با توطئه و نقشه جدیدی روبرو می شویم؟

وی گفت: یکی از شاخصهای انسجام اجتماعی، ضریب جینی است و هرگاه این شاخص بیشتر شده و بهبود اقتصادی و فرصت سازی اقتصادی بهتر شده شاهد فتنه و اغنشاش بیشتری هستیم.

111÷1÷45

اعلایی در خصوص مشاهده خشونت در برخورد با معترضان نیز گفت: وقتی فضا به سمت خشونت می رود و شما شاهد کشته شدن و مجروح شدن ماموران امنیتی هستید ناخودآگاه شاید اتفاقات غیر ارادی هم دیده شود اما در استان تلاش کردیم که رویکردها توام با مدارا باشد.

هیج ماموری وارد دانشگاههای استان نشد

وی اظهارداشت: در استان تلاش کردیم نیروهای نظامی وارد دانشگاه نشوند زیرا این کار را قانونی نمی دانیم و در صورت مشاهده حتما برخورد می کنیم البته تاکنون این اتفاق رخ نداده و نخواهد داد زیرا باور داریم مشکلات و مطالبات دانشجویان باید از مسیر درست حل شود و آمادگی داریم تا مجوز دهیم و تشکل های دانشجویی بتوانند تجمع داشته باشند.

اعلایی اظهارداشت: پیگیر مباحث عبنی و ملموس مردم هستیم و تلاش می کنیم با کمک یکدیگر بتوانیم فضاهای بهتری در کشور و استان ایجاد کنیم زیرا دشمن در همین فضاهای مسالمت آمیز و گفتگو زمین گیر می شود.

استاندار قزوین پس از شنیدن انتقادات صریح و جسورانه دانشجویان اظهارداشت: شما که انتقادهای ریشه ای و کلیدی دارید هم این که صف خود را از دشمن جدا کرده اید جای خوشحالی دارد که دشمنان نتوانسته اند جامعه فهیم ما را فریب دهند اما بدانید مسئولان از خود مردم هستند هرچند نقایصی هم داریم که عمدی نبوده و اشتباهات سهوی است و باید اصلاح و جبران شود.

وی گفت: من هم یک فرد عادی و فرزند یک خانواده فرهنگی از شهرستان ابهر هستم که مسیرم را با کار و تلاش جلو برده ام  و رانت نداشته ام و بر اساس عملکرد و تجربه ام مسئولیت گرفته ام و شاید اشتباه هم داشته باشم و این مسیر حتما برای شما هم ایجاد خواهد شد و باید خود را برای پذیرش مسئولیت در اداره کشور آماده کنید.

22

اعلایی اضافه کرد: مدیران با انتخاب مردم و انتخاب دولتها سر کار آمده اند و همین سلبریتی ها حامی دولتهایی بودند که امروز منتقد آن شده اند اما با سند و مدرک و آمار می گویم مدیریتهای گذشته ایراد داشته و نباید این دوره اینگونه باشد.

وی اظهارداشت: دولتی که کارت سوخت را حذف می کند و ساخت و ساز مسکن را قبول ندارد بانیان مشکلات امروز هستند و حال که این دولت می خواهد مسیر را اصلاح کند با بحران‌مواجه شده است.

نمی گذاریم حق دانشجویان ضایع شود

استاندار قزوین که با درخواستهای متعددی از سوی دانشجویان برای رفع تعلیق دانشجویان مواجه شد در پاسخ گفت: بین کسانی که هنجارشکنی کردند با معترضان عادی حتما فرق می گذاریم و باور داریم دانشجو باید در محیط دانشگاهی اعتراض کند و ما هم نمی گذاریم حقی از دانشجویی ضایع شود و از رئیس دانشگاه می خواهیم در پرونده ها بازنگری کند.

وی درپاسخ به انتقاد حضور کمرنگ مسئولان در دانشگاه گفت: حضور مسئولان در دانشگاهها زیاد بوده و من دو نوبت حاضر شده ام و شخص رئیس جمهور سال گذشته چند نوبت در جمع دانشجویان حاضر شدند و دلیل پاسخگویی مسئولان به دلیل اعتراضات اخیر نبوده البته وظیفه ما در این شرایط بیشتر شده و باید پاسخگوی همه باشیم.

211

استاندار قزوین یادآورشد: کسی مخالفتی ندارد که فضای اعتراض مهیا شود و این که دولت و نظام بخواهد در مقابل انتقاد و اعتراض مقاومت کند بعید است اما برخی هشتک زدند و روز شماری برای سقوط نظام داشتند و حتما باید با این افراد نوع دیگری برخورد کنیم تا در خیال واهی بسر نبرند.

وی بیان کرد: بیشترین اعتراضات به روند کنونی کشور از سوی رهبری مطرح شده و بارها ایشان تاکید داشتند که باید برخی امور اصلاح شود و حتما حاکمیت بدنبال این خواهد بود و ما هم باید به یک جمع بندی منطقی و معقول برسیم و مراقب باشیم در میدان دشمن قدم نزنیم.

اعلایی گفت: در مواجهه با اعتراضات وقتی مسیر افراد کف خیابان به سمت خشونت و رفتارهای غیر منطقی می رود طبیعی است باید نگذاریم نیروهای امنیتی آسیب ببینند و  خیلی از مسایل گفته شده در خصوص خشونت نیروها غیر مستند است و نوع مواجهه با تعرضات واقعی نیست.

09

این مسئول تصریح کرد: احکام قضایی افراد دستگیر شده در دست رسیدگی است البته کسی که عامل جنایت بوده و هنجارشکنی کرده حتما حکمش فرق می کند اما با معترض معمولی مماشات خواهد شد.

وی در خصوص برخورد با مفسدان اقتصادی هم اظهارداشت: فاسدان تا جایی که مقدور بوده شناسایی شده اند و برخورد قانونی اتفاق افتاده و اطلاع رسانی هم شده و دولت سیزدهم در برخورد با فساد برنامه دارد و پاکدستی مسئولان مورد توجه جدی است.

اعلایی تصریح کرد: در استان قزوین بشدت در زمینه فساد حساسیت داریم و با مسئولان خاطی با شدت برخورد می کنیم و در گذشته هم این قاطعیت بوده و با بستگان متخلف مسئولان برخورد شده است.

برای بهبود شرایط همت می کنیم

استاندار قزوین در ادامه اظهارداشت: باید برای بهبود شرایط فکر کنیم و در این راستا برای دشت قز

122222

وین برنامه داریم و بایستی به یک رشد مناسب برسیم و برای استقرار صنایع های تک و احیای دشت قزوین برنامه ها ریشه ای است که آینده را خواهد ساخت.

اعلایی تصریح کرد: تعهدات ریاست جمهور در استانها عملی می شود و خوشبختانه  ظرفیت های خوبی در استان قزوین داریم که باید از آن برخوردار شویم و امکانات فوق العاده ای که در معدن و گردشگری و میراث تاریخی وجود دارد شکوفا کنیم.

وی بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری حدود ۱۰ برابر اعتبارات سالانه استان تخصیص داده شد تا پیشران توسعه باشد و قرار است در تولید انرژی و صنعت و کشاورزی و تامین آب طرح های زیادی را عملیاتی کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: اعتبارات پروژه ها درحال تخصیص است و آبرسانی به آبیک عملیاتی شده و در حوزه درمان با ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی گام مهمی برای رفع کمبودهای بهداشتی برداشته می شود.

وی اظهارداشت: رویکرد دولت و تعیین استراتژی آن یک مانیفست اجرایی است و توجه به رشد اقتصادی در بخش های مسکن، بهداشت و درمان جدی است و دولت سیزدهم برای سال ۱۴۰۱ سیاست رشد اقتصادی برای همه استانها را تدوین و مشخص کرده که باید برای تحقق آن اقدام کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: بر اساس ظرفیتها و استعداد هر منطقه رشد ۸ درصدی در کشور نظر گرفته شده که تاکنون ۵ درصد آن محقق شده و برای قزوین رشد ۸.۴ درصدی تعیین شده که برای رسیدن به آن ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم.

0000

وی حفظ باغستان، راه اندازی بازار آب و تامین امکانات بهداشتی را از اولویت های استان در سالهای آینده دانست.

اعلایی بار دیگر از دیده بان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خواست ضمن بازنگری در روند بررسی پروند های تعلیق دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی برای رفع تعلیق کسانی که هنجارشکنی نکرده اند اقدام کند.

در این نشست صمیمی که بیش از دو ساعت طول کشید همه کسانی که سوالاتی داشتند موفق به طرح سوال شدند و استاندار قزوین نیز با سعه صدر و حوصله به همه آنها پاسخ داد. 

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز