اعلایی: تامین امنیت غذایی از رویکردهای مهم دولت است

۱۴۰۱/۰۹/۱۷ - ۱۴:۴۱:۰۸
کد خبر: ۱۴۰۸۵۳۰
اعلایی: تامین امنیت غذایی از رویکردهای مهم دولت است
استاندار قزوین گفت: تامین امنیت غذایی از مهمترین رویکردهای دولت برای رسیدن به توسعه پایدار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: برای رسیدن به موفقیت در تدوین برنامه پنجم به تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی نیازمندیم تا توسعه و پیشرفت کشور را محقق کنیم.

وی افزود: در برنامه هفتم رویکرد دولت تامین امنیت غذایی است و باید برنامه ریزی ها در راستای صیانت از آب و خاک و توجه به کشاورزی باشد.

اعلایی تصریح کرد: تامین امنیت غذایی پایدار یکی از راهبردهای کلان دولت سیزدهم است که در برنامه هفتم توسعه نیز بر روی آن تمرکز شده و در برنامه ریزی های منطقه ای نیز در اولویت قرار دارد. 

نماینده عالی دولت در استان قزوین با اشاره به اهمیت تولید محصولات استراتژیک گفت: قزوین در تولید برخی محصولات اساسی مانند زیتون نقش ملی دارد و امسال با تولید ۴۰ هزار تن محصول در رده های بالایی در کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار قزوین گفت: اگر بتوانیم روغن زیتون را در سبد غذایی مردم قرار دهیم و آن را به تدریج جایگزین روغن صنعتی کنیم به اقتصاد زیتون کاران کمک خواهد شد.

وی بیان کرد: با فرهنگ سازی و ترویج استفاده از روغن زیتون می توانیم به ارتقای سلامت جامعه هم کمک کنیم.

اعلایی افزود: مسیرهای مواصلاتی قزوین نیز از ظرفیت های شاخص استان است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا بتوانیم ضمن رفع نقاط پرحادثه نسبت به ایمن سازی جاده ها اقدام کرده و از این ظرفیت برای شکوفایی اقتصادی استان استفاده کنیم.

استاندار قزوین یادآورشد: برای بهبود فضای و کسب وکار بر اساس برنامه های توسعه، مجوز ایجاد شهرک‌ های صنفی هم صادر شده که این کار می تواند به رونق کسب و کار کمک کند.

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز