امدادرسانی هلال احمر به ۵۵۲ حادثه ‌دیده در برف و کولاک قزوین

۱۴۰۱/۱۰/۲۶ - ۲۱:۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۴۲۳۸۵۸
امدادرسانی هلال احمر به ۵۵۲ حادثه ‌دیده در برف و کولاک قزوین
سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت:امدادگران جمعیت هلال احمر به ۵۵۲ در راه مانده و آسیب‌دیده بر اثر بارش برف و کولاک در جاده های استان خدمت رسانی کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ حسین خوئینی در خصوص کمک رسانی به مسافران در روزهای برفی اظهارداشت: از چند روز گذشته با تغییرات شرایط جوی و بارش برف در مناطق مختلف استان بویژه گردنه ها و مناطق کوهستانی شاهد بروز مشکلاتی برای هموطنان بودیم که نیروهای جمعیت هلال احمر در کنار سایر نیروهای دستگاه های خدماتی و امدادی در آماده باش کامل هستند. 

photo_2023-01-16_21-01-11

وی بیان کرد: با بسیج همه امکانات و نیروها در 15 پایگاه ثابت و نیروهای واکنش سریع و کوهستان و یک فروند بالگرد در خدمت مسافران و در راه ماندگان هستیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآورشد: در مدت ۱۲ ساعت گذشته در سراسر استان تعداد ۵۵۲ حادثه دیده گرفتار در برف و کولاک با تلاش ۱۵۰ نفر از پرسنل و نیروهای عملیاتی و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان  امداد رسانی شدند.

این مسئول افزود: در این راستا نیروهای عملیاتی و نجاتگران جمعیت در مدت یاد شده با مشارکت ۱۱ تیم توانستند به ۱۰۸ خانوار امدادرسانی کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهارداشت: نجاتگران این جمعیت بیش از ۱۰ عملیات امدادی را در این مدت انجام داده‌اند.

وی گفت: ۵ نفر متاثر از برف و کولاک نیز به مناطق امن منتقل شده و اسکان اضطراری یافته‌اند و به ۱۳۴ نفر نیز در این مدت امدادرسانی شده است.

خوئینی بیان کرد: در این مدت همچنین ۱۸ درراه مانده در پایگاه های جاده ای هلال احمر رجایی دشت و رازمیان در منطقه الموت قزوین و همچنین در شهرستان بویین زهرا به طور اضطراری اسکان داده شدند.

وی تصریح کرد: ۳ تیم توانا و ۳ تیم واکنش سریع برای عملیات ویژه و کوهستان‌، یک تیم «آنست» با دو قلاده سگ و یک فروند بالگرد در استان در حالت آماده باشند تا در صورت نیاز به هموطنان خدمت رسانی کنند.

photo_2023-01-15_18-41-18

وی از آمادگی کامل هلال احمر برای اسکان مسافرین و در راه ماندگان احتمالی در پایگاههای امداد و نجات، مساجد و مدارس هم خبر داد و بیان کرد: از هموطنان درخواست می کنیم در صورت امکان از سفرهای غیر ضروری در فصل زمستان و زمان بارش برف جدا خودداری کنند و به ویژه به مناطق کوهستانی یا صعب‌العبور نروند و در صورت بروز حادثه یا هر گونه مشکلی موارد را سریعا با شماره تلفن ۱۱۲ امداد و نجات هلال احمر در میان بگذارند. 

خوئینی اضافه کرد: در جمعیت هلال ‌احمر به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی فعال بوده و در حال رصد سوانح جوی  احتمالی و امدادرسانی به مردم حادثه ‌دیده هستیم و خدمت رسانی به افراد را وظیفه انسانی خود می دانیم. 

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز