شفافیت عامل مهم اعتمادسازی در توسعه روستاهاست

۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۱۵:۵۸:۲۶
کد خبر: ۱۴۲۸۹۶۸
شفافیت عامل مهم اعتمادسازی در توسعه روستاهاست
فرماندار قزوین گفت: مهمترین عامل توسعه روستاها جلب اعتماد مردم برای مشارکت در کارها و همراهی با مسئولان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ عباس کاظمی روز شنبه در نشست شوراهای روستاهای میانبر، کورانه، شینقر و رشتقون که در دفتر فرماندار برگزار شد اظهارداشت: در حال حاضر نگاه به عملکرد برخی شوراها و دهیاران روستا منفی و همراه با بی‌اعتمادی است و همانطور که انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی به طور شفاف عمل کنند از دهیاران و شوراهای روستا نیز انتظار داریم عملکرد شفافی داشته باشند و اعتمادسازی کنند.

وی تصریح کرد: عملکرد شورای روستا و دهیاران بسیار اهمیت دارد زیرا به نظر می رسد برخی رفتارهای غلط گذشته باعث شده یک دیوار بی‌اعتمادی ایجاد شود و امروز در دولت جدید عملکرد شوراهای روستا باید به گونه‌ای باشد که این نگاه منفی تغییر کند و همه بدانند دهیاران و اعضای شورا به دنبال ارتقای جایگاه روستاها هستند.

photo_2023-01-28_12-09-41

فرماندار قزوین اظهار کرد: در حوزه عمرانی روستا به دو بخش خرد و کلان باید توجه کنیم که حوزه خرد قابل برنامه‌ریزی در سطح شهرستان است و بخشداران می‌توانند ظرفیت‌های موجود را شناسایی کنند و با نگاه عدالت‌محوری برای جذب سرمایه‌گذاری و تقویت اقتصاد مردم تلاش کنند.

وی با اشاره به امور عمرانی، یادآور شد: مسیر عبوری از این روستاها، مسیر اصلی قزوین به الموت با تمام ویژگی‌های جمعیت شناختی است، وقتی در قزوین ساخت‌ و ‌ساز محدود شود این مناطق به دلیل نزدیکی به شهر برای سکونت مورد توجه قرار می‌گیرند و ما نیز موظفیم با توجه به تقاضای موجود خدمات ارایه دهیم که پاسخگویی به برخی از نیازهای این محورنیازمند تصمیمات استانی و ملی است.

کاظمی تأکید کرد: این روستاها در مناطقی واقع شده که حوزه گردشگری هستند و از آنجا که مردم نیازمند تفریح و سرگرمی و بهره گیری از مناطق بکر دارند، این روستاها می‌توانند مکان مناسبی برای پذیرایی از مسافران و رونق اقتصاد منطقه باشند.

فرماندار قزوین بیان کرد: یکی از مشکلات رایج روستاهای شهرستان قزوین اوقافی بودن زمین‌هاست که در تلاشیم با حضور مسئولین و تشکیل جلساتی در سطوح عالی مشکلات حل کنیم.

photo_2023-01-28_12-09-38

وی اظهارداشت: در حوزه بنیاد مسکن و الحاق به بافت یا تغییر کاربری‌ها هم مردم بومی انتظاراتی دارند که باید در بازنگری طرح های هادی روستاها مورد توجه قرار گیرد و به خاطر حساسیتی که وجود دارد هر گونه تغییر را منوط به یک بازدید میدانی از وضعیت این روستاها کرده‌ایم که در روزهای آینده انجام خواهد شد.

در ابتدای این جلسه اعضای شورا و دهیاران روستاها و صالحی سرپرست بخشداری بخش مرکزی قزوین بخشی از مشکلات این روستاها را مطرح کردند.

مشکلات کمبود آب به دلیل افزایش جمعیت و فرسودگی لوله‌ها، اوقافی بودن اراضی، الحاق به بافت و طرح هادی، توسعه شبکه بهداشت و تقویت درمانگاه، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، هزینه‌های ارائه خدمات ساخت و ساز در روستا، روشنایی معابر و همچنین تیر روشنایی در مسیر الموت از میدان مینودر، تدوین طرح تفصیلی توسعه دهستان با محور گردشگری و اقتصاد روستا، مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز، تحویل اسناد تملیکی، ایمن سازی مسیر عبور و مرور از جاده اصلی و حمایت از مشاغل روستایی مهمتین مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز