اجلاس استانی نماز دهم اسفندماه امسال در قزوین برگزار می شود

۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۱۶:۲۲:۱۰
کد خبر: ۱۴۲۸۹۸۴
اجلاس استانی نماز دهم اسفندماه امسال در قزوین برگزار می شود
رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: اجلاس استانی نماز ۱۰ اسفندماه امسال در دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ جلسه ستاد اقامه نماز استان عصر شنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه و لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین درمجلس شورای اسلامی در استانداری قزوین تشکیل شد.

در این نشست حجت الاسلام سید قریش موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان  پیام رهبری به اجلاس نماز را قرائت کرد و گفت: قریب ۹۰ روایت داریم که در زمان مرگ مسلمان، پیامبر بر بالین افراد حاضر شده و از نماز می پرسند و خوشا بحال کسانی که از این آزمون سربلند بیرون می آیند.

photo_2023-01-28_17-22-39

وی بیان کرد: اجلاس سراسری نماز پس از دو سال با پیام مقام معظم رهبری برگزار شد و شاهد حضور امام جمعه قزوین هم بودیم و دستاورد خوبی پس از دو سال به همراه داشت.

موسوی تصریح کرد: نماز آنگاه که با احساس حضور خداوند اقامه شود دنیا و آخرت فرد را تضمین می کند و نمازی که توسط جوانان اقامه شود زیباتر و تاثیرگذارتر است و باید ابن فریضه را بین همه گروهها بویژه جوانان، تبلیغ کنیم.

این مسئول فرهنگی گفت: مدارس، دانشگاهها، صدا و سیما و دیگر دستگاههای فرهنگ ساز بایستی در ترویج این فریضه همت کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین یادآورشد: بعد از دو سال تعطیلی ناشی از کرونا خوشبختانه امسال این اجلاس در کشور برگزار شد و امیدواریم در استانها نیز بخوبی برگزار شود.

وی گفت: اهتمام رهبری در خصوص نماز بسیار شاخص و برجسته است و وزیر کشور هم دستورالعملی به استانداران ابلاغ کردند تا اجلاس های استانی هم برگزار شود.

موسوی افزود: بلاید مراقب باشیم که نماز را دولتی نکنیم بلکه دولت را نمازی کنیم و امیدواریم در ماه آینده بتوانیم میزبان شایسته ای برای اجلاس نماز استانی باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین یادآورشد: نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و معلمان آینده، شعار امسال اجلاس نماز است و بایستی برنامه ها در این محورها اجرا شود زیرا اگر روی معلمان تاثیربگذاریم در سایر گروهها نیز تاثیر خواهیم گذاشت.

photo_2023-01-28_17-20-21

وی بیان کرد: توجه به آموزش نماز برای گروههای مختلف از جمله برنامه های ستاد اقامه نماز استان است که در این زمینه آموزش نماز برای یک هزار نفر از دانشجو معلمان به مدت دو روزه تدارک دیده شده که آموزش ۴۵۰ نفر در دهم اسفند برگزار می شود.

موسوی بیان کرد: تجلیل از فعالان عرصه نماز و خیرین در اجلاس نماز صورت می گیرد.

وی اظهارداشت: در اجلاس سراسری نماز ۲۸ هزار اثر ارسال شد که ۲۶۴۰ اثر از استان قزوین بود و توانستیم جایگاه نخست تعداد آثار را کسب کنیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز