بی عدالتی، فساد و رانت در جامعه ای که به نماز اهمیت می دهد نباید دیده شود

۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۱۷:۴۲:۱۵
کد خبر: ۱۴۲۹۰۱۱
بی عدالتی، فساد و رانت در جامعه ای که به نماز اهمیت می دهد نباید دیده شود
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: در جامعه ای که اقامه نماز به معنای واقعی آن جدی گرفته شود نباید بی عدالتی، رانت و فساد دیده شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ جلسه ستاد اقامه نماز استان عصر شنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه و لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین درمجلس شورای اسلامی در استانداری قزوین تشکیل شد.

ایت الله عابدینی در این نشست اظهارداشت: باید فرصت هایی مانند اجلاس نماز برای ایجاد امنیت پایدار و وحدت مغتنم شمرده شود و برای آموزش و قرابت جوانان با این فریضه همت کنیم.

photo_2023-01-28_18-33-38

وی بیان کرد: اجلاس نماز و کارهای مرتبط با نماز نباید بعنوان یک کار اداری برای رفع تکلیف تلقی شود بلکه آن را یک رسالت دینی بدانیم و در اجرای برنامه ها جدی باشیم.

عابدینی تصریح کرد: موضوع نماز ساده و آسان نیست و اگر بخواهیم منویات رهبری را پیاده کنیم و اثرش را در استان مشاهده کنیم باید ابتدا وضعیت نماز مساجد را بررسی کنیم و آسیب های ؤن را برطرف کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآورشد: گاهی یک امام جماعت یا خادم یا هیئت امنای مسجد رفتار مناسبی ندارد و مردم کمتر به مسجد مراجعه می کنند و گاهی بهداشت و ظواهر درونی مسجد مطلوب نیست و این عوامل در کاهش حضور مزردم در مساجد منجر شده است.

وی بیان کرد: قرار شد یک مسجد برای نمونه در قزوین مشخص شود و در آن همه امور را بدزرستی مدیریت کنیم و به آمورشهای فرهنگی و دینی، بهداشت، انتخاب امام جماعت و خادم و هیئت امنا را جدی بگیریم تا ببینیم چه ره آوردی دارد.

photo_2023-01-28_18-33-45

امام جمعه قزوین اظهارداشت: مسجد باید با نمازگزارانش ارزیابی شود و توجه به نرم افزاری و سخت افزاری مساجد هم مورد توجه باشد تا شاهد حضور گروههای مختلفی از جمله جوانان و نوجوانان هم باشیم.

وی مشارکت مردم در رسیدگی به امور مساجد را مهم دانست و افزود:  کسانی که در حوزه نماز و مسجد لیاقت و شایستگی کمک و خدمتگزاری پیدا می کنند باید شکرگزار باشند و در این مسیر استوار گام بردارند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: بجای اجلاسیه نماز بهتر بود ابتدا مقدمات و پیش اجلاس را برگزار می کردیم و جامعه را با ارزشهای دینی بیشتر آشنا می کردیم تا این اجلاس توجیه پذیرتر باشد.

وی یادآورشد: اگر در جامعه ای فساد، رانت، بیعدالتی و اختلاس و ربا وجود داشته باشد شایسته برگزاری نماز و اجلاس نماز نیست و اگر فضای جامعه مطهر نباشد با تبلیغات و بنر زدن برای اجلاس نماز به جایی نمی رسیم.

امام جمعه قزوین افزود: دنیا پرستی، حرام خواری و فساد اداری با نماز منافات دارد و تا ریشه این بدی ها در جامعه خشکانده نشود نمی توانیم به برگزاری اجلاس های نمازبسنده و دلخوش کنیم.

آیت الله عابدینی اظهارداشت: باید مردم بوی کرامت و عدالت و معنویت را از نماز احساس کنند و نماز پایه تقوا شود و اگر نماز در یک جامعه بدرستی اقامه شود دیگر کار مردم زمین نمی ماند و بیعدالتی صورت نمی گیرد و رانت و فساد نخواهیم داشت.

photo_2023-01-28_17-39-21

وی بیان کرد: همه باید مراقب باشیم تا فرصتها را از دست ندهیم و با تبعیت از رهبری، عزم راسخ رئیس جمهور و نمایندگان با صلابت بیشتری در مسیر ارزشها گام برداریم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه در خصوص جایگااه نمازهای جمعه نیز گفت: ساختار و محتوای نماز جمعه بسیار اهمیت دارد و جبهه روبارویی حق و باطل و مقابله با فرهنگ فاسد است و بعنوان قلب فرهنگی هر شهر می تواند در روشنگری و بصیرت افزایی مردم نقش برجسته ای افا کند.

وی بیان کرد: همه باید نماز جمعه را جدی بگیریم و نگذاریم مهجور و قریب بماند.

اجلاس استانی نماز استان دهم اسفند ماه در قزوین برگزار می شود.

انتهای پیام

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز