انسان در ماه مبارک رمضان عظمت پیدا می‌کند

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۲:۰۶
کد خبر: ۱۴۵۳۹۴۷
انسان در ماه مبارک رمضان عظمت پیدا می‌کند
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: انسان در ماه مبارک رمضان با دوری از گناه و عبادت و بندگی عظمت و عزت پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت‌ الله عبدالکریم عابدینی در محفل انس با قرآن کریم که در شبستان امیرالمومنین (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند خدای متعال قرآن را ربیع‌القلوب یعنی بهار دل‌ها قرار داده و از ائمه (ع) هم نقل شده که ماه رمضان بهار قرآن است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اینکه خداوند می‌فرماید من به ماه رمضان عظمت بخشیدم، به ماه رمضان کرامت دادم، ماه رمضان را ماهی شریف قرار دادم که با فضیلت است،این فضائل به‌خاطر زمان نیست، بلکه به خاطر کسانی است که از این زمان بهره می‌برند.

عابدینی تصریح کرد: انسان در این ماه عظمت پیدا می‌کند و خداوند می‌فرماید اهالی قرآن مبارکتان  باشد که با قرآن عظمت می‌یابید.

انس با قران

وی خاطرنشان کرد: یک کشور دینی با قرآن عظمت پیدا می‌کند و مملکتی که محل تاخت و تاز اجانب بود با قرآن عظمت پیدا می‌کند، گاهی سران کشورهای غرب و شرق در اینجا جلسه می‌گرفتند و حتی پادشاه ایران را در جلسه‌شان راه نمی‌دادند و تصمیماتی علیه ما و برای غارت کشور می‌گرفتند اما اکنون ما به برکت قرآن و رهبری که پیرو قرآن است، عزت پیدا کرده‌ایم.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: قرآن ما را به اینجا رسانده و این عظمت به برکت امام (ره) عظیم‌الشأن بوده که یک شخصیت قرآنی بودند و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی که پرورش‌یافته بهار قرآن و بهار رمضان هستند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: وقتی این ماه عظمت پیدا می‌کند، انسان هم در این ماه عظمت پیدا می‌کند و رمضان ماه کرامت و سفره‌ای است که خداوند عظمت، کرامت، شرافت و فضیلت را در این سفره قرار داده و مؤمنین را با این فضائل پذیرایی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: در روایات آمده که امام باقر (ع) فرمودند مردم تا روز قیامت هر چه که لازم دارند خدا در قرآن برای آنان تدارک دیده و همه مایحتاج مسائل زندگی شما از جمله عزت، استقلال، وحدت، ارزش‌های انسانی، عدالت‌خواهی و هر چه می‌خواهید خدا در قرآن تا روز قیامت برای شما قرار داده است.

امام جمعه 2

آیت‌الله عابدینی اظهارداشت: در حدیث دیگری امام باقر (ع) از رسول خدا (ص) نقل کرده‌اند که حضرت فرموده هر چه در کتاب خدا دیدید لازم است در زندگی‌تان به کار بگیرید، اگر چیزی در کتاب خدا بود عذری ندارید که آن را ترک کنید.

امام جمعه قزوین بیان کرد: پیامبر (ص) فرمود هیچ عذری ندارید اگر به قرآن بی توجه باشید و به آن عمل نکنید، آن جایی هم که دست شما از کتاب خدا کوتاه شد و نتوانستید یک حقیقتی را از قرآن بگیرید، سنت من آن حقیقت را برای شما بیان کرده است، 

مبادا آن را ترک کنید، اگر هم در سنت من چیزی را نیافتید، به سراغ اصحاب من بروید، زیرا اصحاب من در میان شما مانند ستارگان درخشانی هستند که نمی‌گذارند شما راه‌تان به بیراهه کشیده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان باید به یاد گرفتن و یاد دادن قرآن بیشتر توجه کنیم که خوشبختانه در کشور ما در این ایام در همه شبکه‌های تلویزیونی شاهد قرائت‌های دلنشین، دلپذیر و اثرگذار قرآن هستیم.

وی اظهار کرد: استان قزوین نیز به برکت وجود عزیزان قرآنی آباد و در کشور از موقعیت خوبی برخوردار است و در رشته حفظ قرآن رتبه نخست کشوری را داریم که امیدواریم در رشته‌های دیگر قرآنی نیز موفقیت های بیشتری کسب کنیم.

انتهای پیام

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز