معاون وزیر کشور:

عمده حوادث کشور ناشی از تغییرات اقلیمی است

۱۳۹۴/۰۱/۲۰ - ۱۰:۲۵:۱۱
کد خبر: ۲۷۶۱۲۰
عمده حوادث کشور ناشی از تغییرات اقلیمی است
نجار در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین بر آموزش عمومی در مواجهه با حوادث طبیعی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزار برنا از قزوین، اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس مدیریت بحران، در جلسه شورای هماهنگی بحران استان قزوین که با حضور مرتضی روزبه، استاندار، چهارشنبه شب در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهارداشت: وقوع طوفان و گردباد در منطقه قزوین شاید در یک قرن گذشته بی سابقه بود و از خسارت ایجاد شده با مدیریت منطقی در استان جلوگیری شد.

معاون وزیر کشور و رییس مدیریت بحران در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: آموزش عمومی در مواجهه با حوادث طبیعی ضروری است و مطالبه مردم باید در خصوص آموزش و پیشگیری از حوادث احتمالی باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: با این همه وسعت حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم و باقی مشکلات و آسیب ها با کمک دولت، مجلس و مردم قابل حل شدن است.

نجار بیان کرد: از اداره هواشناسی استان قزوین که با پیش بینی به موقع موجب هوشیاری و آمادگی مدیران استان شد تشکر می کنیم زیرا حوادث غیرمترقبه ارتباط تنگاتنگی با هواشناسی دارد و اگر بتوانیم این بخش را تقویت و مدیریت کنیم خسارت ها کاهش می یابد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه عمده حوادث ما ناشی از تغییرات اقلیمی است، گفت:چون پیش بینی کلی حوادث سخت است، پیشنهاد اعتبارات خاصی برای به روز کردن تجهیزات هواشناسی ارائه کرده ایم.

وی افزود: در حال حاضر ۵۵۰ شهر و ۱۳ مرکز استان با کمبود آب روبروست و امسال با مدیریت منطقی باید برای حل مشکلات اقدام کرد.

این مسئول بیان کرد: عمده حوادث ما ناشی از تغییرات اقلیمی است و چون پیش بینی کلی حوادث سخت است لذا پیشنهاد اعتبارات خاصی برای به روز کردن تجهیزات هواشناسی ارائه کرده ایم که در صورت موافقیت می توان کارهای بزرگی کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور یادآورشد: باید حادثه و بحران را هم مسئولان و هم مردم باور کند و برای مقابله با آنها آمادگی کافی داشته باشند و این که در بم در چند ثانیه ۱۲ هزارنفر جان می بازند نشان می دهد همواره در معرض حادثه هستیم و باید آماده باشیم.

نجاردر ادامه بر لزوم آموزش عمومی در پیشگیری خسارات ناشی از بروز حوادث احتمالی تاکید کرد و گفت: جدی گرفتن آموزش ها از مهمترین رویکردهای امسال سازمان مدیریت بحران کشور است تا بتوانیم با فرهنگ سازی مناسب خسارت ها را کاهش دهیم.

وی نظارت بر ساخت و سازها را ضروری دانست و گفت: بیمه کردن خانه ها و مزارع کشاورزی، آموزش تخصصی و مستند سازی حوادث می تواند ما را نسبت به حوادث آینده ایمن تر کند تا بتوانیم در حوادث بعدی بهتر و فعالتر عمل کنیم.

نظر شما