مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

سد بالاخانلو ۱۹درصد رشد فیزیکی داشته است

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۱۳:۰۵:۵۹
کد خبر: ۳۱۴۷۱۸
سد بالاخانلو  ۱۹درصد رشد فیزیکی داشته است
مهندس قزوینی ها گفت: سد بالاخانلو که آب شرب 5 شهر و 30روستا را تامین خواهد کرد در حال حاضر با پیشرفت 19درصدی در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ با حضور مهندس عباسپور نماینده محترم مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، قاسمی فرماندار شهرستان بویین زهرا، مهندس قزوینی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین و چند تن از مدیران و کارشناسان مربوطه از روند اجرایی سد بالاخانلو بازدید به عمل آمد. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای با بیان این موضوع که تامین آب شرب همیشه به عنوان یکی از مهمترین وظایف وزارت نیرو به شمار می رود، عنوان کرد: احداث سد بالاخانلو که آب شرب 5 شهر و 30روستا را تامین خواهد نمود از اواسط سال 92 در دستور کار قرار گرفته که خوشبختانه با تلاش های بی وقفه مشاور و پیمانکار پروژه مراحل اجرایی در حال انجام است و هم اکنون این پروژه در حال حاضر دارای 19% پیشرفت فیزیکی می باشد.

مهندس قزوینی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به پروژه خط انتقال آب شرب از سد بالاخانلو اعلام نمود طبق برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم تا با اجرای همزمان سد بالاخانلو و خط انتقال آب شرب، تا پایان گرفتن مراحل اجرایی سد و آبگیری امکان انتقال آب شرب نیز فراهم گردد.

در ادامه مهندس قزوینی ضمن اشاره به تخصیص 120میلیارد ریال در سال جاری جهت احداث سد بالاخانلو آن را بسیار کم برشمرد و بیان داشت: شرکت آب منطقه ای جهت حرکت در مسیر برنامه زمان بندی اجرای پروژه و اتمام به موقع آن قصد دارد بخشی از منابع مالی پروژه را از طریق جذب سرمایه گذار بخش خصوصی تامین نماید که اقدامات مناسبی هم در این خصوص صورت پذیرفته است.

در این بازدید همچنین آقای قاسمی فرماندار بوئین زهرا از تخصیص 55 میلیار ریال از اعتبارات ماده 180 جهت کمک به فرآیند اجرایی سد بالاخانلو خبر داد.

در پایان مقامات و مدیران بازدید کننده از سد بالاخانلو با حضور در جمع اهالی روستای رستم آباد به سوالات آنان پاسخ دادند و در خصوص مشکلات کم آبی نیز راهکارهای اجرایی ارائه نمودند.

نظر شما