با حضور فرمانداران استان قزوین؛

وضعیت اجرای برنامه تحول نظام سلامت استان قزوین تشریح شد

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۱۴:۵۷:۱۸
کد خبر: ۳۱۹۰۳۰
وضعیت اجرای برنامه تحول نظام سلامت استان قزوین تشریح شد
در نشستی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین و فرمانداران شهرستان ها، وضعیت اجرای برنامه تحول نظام سلامت در بخش های بهداشت و درمان استان قزوین، تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در نشستی با حضور دکتر مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین و فرمانداران شهرستان های استان قزوین وضعیت اجرای برنامه تحول نظام سلامت در بخش های بهداشت و درمان تشریح شد.

این نشست با حضور دکتر سید سعید اسکویی، دکتر مسعود رضایی و دکتر مهدی یوسفی، به ترتیب معاونان بهداشتی، درمان و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و همچنین مدیران شبکه های بهداشت – درمان و رؤسای مراکز بهداشت شهرستان ها در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه پیش از این، فضاهای فیزیکی مراکز بهداشتی – درمانی، نامناسب و در شأن مردم  استان نبود، به تعمیرات انجام شده در این واحدها در قالب اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت اشاره کرد و آن را از جمله نقاط قوت خواند.

 دکتر منوچهر مهرام ضمن اعلام بهبود استاندارد تجهیزات این مراکز و استاندارد آمبولانس ها، در مورد تأمین تجهیزات مراکز بهداشتی-درمانی گفت: در حال حاضر کیفیّت بسیاری از تجهیزات این مراکز  و واحدهای تسهیلات های زایمانی استان، از استاندارد کشوری نیز بالاتر است.

 دکتر مهرام با بیان اینکه با اجرای این برنامه مردم تحت پوشش 100درصدی بیمه ها قرار گرفتند، به اجرای سایر برنامه ها از جمله زیاد شدن اقلام دارویی و آزمایشگاهی و برنامه حاشیه شهرها اشاره کرد و افزود: در حوزه بهداشت استان، اقدامات مهمی شروع شده که به تناسب توان شهرستان ها در حال پیگیری و انجام می باشد.

وی یکی از دلایل افزایش حقوق پزشکان در مناطق روستایی را ایجاد انگیزه برای ماندگاری آنان در این مناطق ذکر کرد و گفت: پزشکان، با حقوق اندکی که دریافت می کردند، تمایل کمتری به ماندن در مناطق روستایی داشتند و با توجه به افزایش سرانه بیمه روستایی، جذب و ماندگاری پزشکان در روستاها  بیشتر شده است.

 دکتر مهرام در بیان وضعیت بیمارستان ها نیز با اظهار این مطلب که بسیاری از اقداماتی که در این مدت محدود در این واحدهای درمانی انجام شده، مانند: تأمین تجهیزات موردنیاز در اتاق بیماران (یخچال و تلویزیون)، بهتر شدن کیفیت غذاها، زمانبندی معاینه ها و سایر خدمات، باعث افزایش میزان رضایت مردم شده است؛ به کمبود تخت های بیمارستانی، نداشتن بیمارستان سوختگی و شرایط نامناسب و نامطلوب بیمارستان روانپزشکی در استان نیز اشاره کرد و گفت: البته جا برای کار زیاد است و دانشگاه با تمام توان، تلاش می کنند تا خدمات را به حد استاندارد برساند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز