مشاور وزیر نفت تاکید کرد:

ضرورت استفاده صنایع کوچک از سوخت مایع

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۱۵:۳۰:۵۳
کد خبر: ۳۲۱۴۱۵
ضرورت استفاده صنایع کوچک از سوخت مایع
آستانه: رویکرد وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران بهره گیری حداکثری صنایع از گاز طبیعی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمود آستانه مشاور وزیر نفت و نماینده وزارت نفت در طرح های گازرسانی با حضور در شرکت گاز استان قزوین از نزدیک در جریان وضعیت گازرسانی به روستاها و صنایع استان قرار گرفت.

آستانه با تشکر از شرکت گاز استان قزوین بخاطر تلاش هایی که در زمینه توسعه گازرسانی در استان قزوین اعلام داشت: وزارت نفت با توجه ویژه به رفاه اجتماعی، محیط زیست و رشد اقتصادی گام های بزرگی در گازرسانی به روستاهای بالای 20خانوار و گازرسانی به صنایع در قالب استفاده از منابع بند (ق) برداشته است.

 وی افزود: با استناد به بند (ق) وزارت نفت می تواند تا حجم 100 میلیارد دلار در توسعه پروژه های گازرسانی هزینه نماید.

نماینده وزارت نفت در طرح های گازرسانی و بیع متقابل بیان داشت: رویکرد وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران بهره گیری حداکثری صنایع از گاز طبیعی است.

وی ادامه داد:  می بایست با هماهنگی و همکاری شرکت های گاز استانی، شرکت پخش و پالایش ، شرکت شهرک های صنعتی و استانداری ها فضایی فراهم شود تا صنایعی که هم اکنون از سوخت مایع استفاده می کنند به سمت استفاده از گاز طبیعی سوق داده شوند.

نجفی مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین در این جلسه به تشریح پروژه های گازرسانی در دست اجرای شرکت گاز پرداخت و گفت: گازرسانی به منطقه الموت با صرف هزینه ای بالغ  بر 400 میلیارد ریال72درصد پیشرفت داشته است .

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای معلم کلایه و رازمیان در هفته دولت امسال آغاز شده است گفت:  در سال بعد با اتصال خطوط انتقال منطقه الموت به شبکه گازرسانی، مردم شریف این منطقه از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

نجفی همچنین از پیشرفت 81 درصدی خط انتقال گاز به شهرک صنعتی خرمدشت و امتداد آن تا شهر آبگرم خبر داد و افزود: اجرای خط انتقال گاز به شهرک صنعتی خرمدشت که شامل 17 کیلومتر لوله 20 اینچ می باشد به پایان رسیده است.

نجفی همچنین هزینه صرف شده در این پروژه را که شامل 29 کیلومتر خط تغذیه 16 و 12 اینچ از شهرک صنعتی خرمدشت به سمت آبگرم نیز می باشد ، 300 میلیارد ریال عنوان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز