معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

جهاد کشاورزی برای اجرای احکام قضایی جدی تر وارد شود

۱۳۹۴/۰۶/۳۱ - ۱۰:۳۸:۴۵
کد خبر: ۳۲۱۶۶۷
جهاد کشاورزی برای اجرای احکام قضایی جدی تر وارد شود
مختاری: 130مورد احکام قطعی اجرا نشده داریم و در این میان اهتمام مسوولان جهاد کشاورزی باید بیش از این باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مختاری در دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم خاص استان قزوین بیان داشت: تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات موضوعی است که در دستگاه قضایی به طور جدی مورد توجه بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در اجرای احکام دادسراهای استان 223 مورد حکم صادر شده، اجرا نشده است البته براساس آمار جمع بندی از سال 86 تا پایان سال 1394 تعداد 623 حکم اجرا نشده وجود دارد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: براساس برآوردهای اولیه از سال 86 لغایت 93 تعداد 227 مورد تغییر کاربری اراضی زراعی داشته ایم.

وی تصریح کرد: بررسی وضعیت پرونده ها نشان می دهد که در سازمان جهاد کشاورزی امروز برخلاف سال های گذشته رغبتی در اجرای احکام وجود ندارد این در حالی است که این رغبت را در مدیریت گذشته بیش از میزان فعلی شاهد بوده ایم.

مختاری خاطرنشان کرد: علیرغم مکاتبات مختلف هیچ گونه اقدامی برای اجرای احکام صورت نگرفته است و نبود تجهیزات لجستیک و بودجه مستقل  نیز بر افزایش احکام اجرا نشده افزوده است.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان عنوان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و زراعی و همچنین تجاوز به این اراضی، دقت بیشتری داشته و ملزم به پیگیری در این زمینه باشند.

افروز یادآورشد: متاسفانه در سنوات گذشته امکانات شهری ایجاد شده و ساخت و ساز های غیرمجاز نیز صورت گرفته است.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا در این جلسه اظهار داشت: اگر مقررات باشد ولی اهتمام نداشته باشیم نتیجه ای در بر ندارد و اگر چنین شد احکام صادره نیز نه تنها نتیجه ای  نخواهد  داشت  بلکه فرد تشویق هم می شود.

محبی ادامه داد:  متاسفانه در میان تلاش هایی که انجام می شود برخی نیز چوب لای چرخ می گذارند و از جمله بهانه هایی که آورده می شود نبود برخی مقدمات در دستگاه های اجرایی است.

وی اعلام کرد: 130 مورد احکام قطعی اجرا نشده داریم و در این میان اهتمام مسوولان جهاد کشاورزی باید بیش از این باشد و به نظر می رسد این اهتمام با آن انتظار همخوانی ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا یادآور شد: در جلسات مسوولان امر سخنانی را می گویند که در عمل عزمی برای آن وجود ندارد.

 

نظر شما