معاون صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور:

احیای هزار واحد صنعتی کوچک در کشور

۱۳۹۴/۰۷/۱۴ - ۱۲:۵۹:۵۴
کد خبر: ۳۲۶۸۶۶
احیای هزار واحد صنعتی کوچک در کشور
سلیمانی: یک هزار واحد صنعتی کوچک مشکل دار با کمک دولت تا پایان امسال به چرخه عادی تولید باز می گردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، غلامرضا سلیمانی معاون صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور در مراسم آغاز اجرای طرح جامع بسته‌ بیمه‌ ای ویژه صنایع کوچک و بازدید از خوشه‌های صنعتی استان قزوین گفت: هزار واحد صنعتی کوچکِ دارای مشکل با کمک دولت تا پایان امسال به چرخه عادی تولید باز می گردند که در این راستا مقرر شده 100هزار میلیارد ریال به واحدهای مشکل‌دارِ فعال پرداخت شود.

وی ادامه داد: همچنین برای طرح‌هایی با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی هم 200 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که تاکنون دولت نیمی از این میزان اعتبار را از طریق بانک‌ها با اولویت سرمایه در گردش تأمین کرده است.

سلیمانی معاون صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور خاطر نشان کرد: سال گذشته هم با دسته‌بندی انجام شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، 800 واحد احیا شدند.

غلامرضا سلیمانی افزود: در حال حاضر 5 هزار و 600 واحد صنعتی کوچک معادل 17 درصد صنایع کوچک کشور با مشکل مالی و تولید مواجهند.

وی با بیان اینکه حداقل سرمایه گذاری در صنایع کوچک به منظور ایجاد اشتغال و ارزش افزوده 600 میلیون ریال است افزود: کمک به صادرات محصولات واحدهای کوچک، موجب اشتغالزایی بیشتر و ارتقای کیفیت محصول و ارزش افزوده می شود.

معاون صنایع کوچک وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل تعاونی برای یکسان سازی برنامه خرید، بازاریابی و طراحی مشترک را از اقدامات ضروری در این زمینه دانست و اضافه کرد: دولت نیز برای حمایت از صنایع کوچک دو سیاست شامل پرداخت یارانه بخش تولید از محل هدفمندی یارانه‌ها و تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌های فعال کوچک را اتخاذ و عملیاتی کرده است.

سلیمانی با اشاره به لزوم توسعه صنعت بسته بندی نیز گفت: پایش خوشه بسته‌بندی بر اساس برنامه ششم، در استان قزوین با حضور صنعتگران و تیم‌های نظارتی و مشاور در دستور کار قرار دارد تا بسته‌های حمایتی جدیدی در این زمینه تعریف شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز