مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

سوگواره بصیرت عاشورایی در قزوین اجرا می شود

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۵:۱۶:۲۴
کد خبر: ۳۲۸۹۸۴
نوروزی: با فرارسیدن ایام محرم ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در نشست خبری که با موضوع تشریح برنامه های ماه محرم و طرح بصیرت عاشورایی برگزار شد بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز مبنای راه امام حسین در واقعه عاشورا بود.

نوروزی ادامه داد: هدف واقعی برنامه های محرم باید در جهت معرفت افزایی حقیقی باشد و در این راستا همه ما وظیفه داریم نسبت به عزاداران اباعبدالله حسین(ع) احترام بگذاریم.

وی افزود: در زمان رضاخان به دستور وی مراسم‌های عزاداری و روضه‌خوانی برای امام حسین(ع) تعطیل شد که در نتیجه این اقدام رضاخان، مردم به وقف اموال خود برای امام حسین(ع) روی آوردند.

وی عنوان کرد: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که از 770 نیتی که در حوزه وقف در کشور وجود دارد، بیش از 70 درصد این نیات مربوط به امام حسین (ع) و عزاداری برای این امام بزرگوار است.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی تصریح کرد: حدود 430 میلیون تومان اعتبار از محل موقوفات مرتبط با مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) برای برگزاری مراسم‌های ویژه ماه محرم که با نیت امام حسین(ع) است، هزینه می‌شود.

نوروزی با اشاره به برنامه‌هایی که برای ماه محرم در نظر گرفته شده است، گفت: مقدمات برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) انجام شده است و سوگواره بصیرت عاشورایی یکی از ویژه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در ماه محرم است.

این مقام مسوول  بیان کرد: همزمان با فرارسیدن ماه محرم مراسم سیاه‌پوشان امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین را داریم و پس از آن با توجه به ورود کاروان امام حسین (ع) به صحرای کربلا ویژه برنامه «لبیک یا حسین» در 23 مهر ماه سال جاری در امامزاده حسین(ع) برگزار می‌شود.

نوروزی خاطر نشان کرد: 30 بقعه متبرکه در استان قزوین ظرفیت برپایی خیمه های معرفت را دارند که با آغاز ایام محرم این خیمه ها برپا می شود.

نوروزی یادآور شد: در سال جاری 50 مبلغ استانی و 60 مبلغ نیز از استان قم برای تبلیغ در ایام محرم به مناطق مختلف استان قزوین اعزام می‌شوند.

IMG_2214

نظر شما