امام جمعه قزوین:

حقیقت پیام رهبری این بود که نباید به ظالمان تکیه کرد

۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۱۰:۴۲:۵۹
کد خبر: ۳۳۲۹۹۹
حقیقت پیام رهبری این بود که نباید به ظالمان تکیه کرد
حجت السلام عابدینی: رهبری در پیامشان این حقیقت را به ما نشان دادند که خدا اجازه نداده کافران بر مومنان تسلط داشته باشند و به ظالمان نباید تکیه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین با اشاره به این‌ که امروز منسوب به حضرت ابوالفضل (ع) است، اظهار داشت: تقوا را باید در شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) تماشا کنیم و حضرت را به عنوان الگوی تقوایی در نظر بگیریم.

 وی تصریح کرد: باید برجستگی‌های شخصیت آن حضرت را مرور کنیم و تصمیم بگیریم با ایشان همراه شویم و ایشان را امام، مقتدا، الگو و معلم برای خودمان بشناسیم و از ایشان تاثیر بپذیریم.

 امام‌جمعه قزوین ادامه داد: این‌ که از حضرت ابوالفضل (ع) تاثیر بپذیریم یعنی این‌که در این عالم هر کس شجاعت، شهامت، صداقت، ایمان حضرت ابوالفضل (ع) را دارد برای ما محترم می‌شود و هر کس غیر از مسیر ایشان حرکت کند ملت از وی بیزار می‌شود.

 این مسوول با بیان این‌ که بصیرت یکی از ویژگی‌های اخلاقی حضرت ابوالفضل (ع) است، افزود: بصیرت نعمت بسیار ارزشمندی است و اگر از انسانی گرفته شود با هیچ‌چیز دیگر جبران نمی‌شود.

 وی با تاکید بر این‌ که برخوردار نبودن از بصیرت انسان را تا حد حیوان تنزل می‌دهد، بیان کرد: انسان  بی‌بصیرت تنها ظاهرش به انسان شبیه است.

 این مسوول با بیان این‌ که انسان‌ها در ایمان و اعتقاد در یک رتبه نیستند، افزود: باید کسانی که در ایمان و اعتقاد در رتبه بالاتری قرار دارند را مدنظر قرار دهیم و خودمان را به سطح آن ها برسانیم؛ همانند سردار شهید حسین همدانی که پیش از انقلاب با علما و روحانیونی که صاحب اعتقادات و ایمان بالا بودند در ارتباط بود و پس از پیروزی انقلاب و در دفاع مقدس هم تمام‌قد و در جبهه‌ها فعالیت داشت.

 آیت‌الله عابدینی یادآور شد: سردار شهید همدانی با ضد انقلاب، با پدیده نفاق و با انحرافات سیاسی که در سر راه انقلاب قرار گرفت وظایفش را به خوبی انجام داد و در سنی که پس از این همه سال تلاش و مجاهدت باید به استراحت می‌پرداخت به مبارزه با فتنه داعش، آشفتگی عراق و سوریه پرداخت و به‌عنوان مستشار و مجاهد پرچم به دست گرفت. این یعنی معیت با حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) و اگر امروز حضرت حضور داشتند نمی‌گذاشتند که مردم در سوریه و عراق توسط داعش قتل عام شوند.

 امام‌جمعه قزوین با اشاره به صبر و استقامت مردم شریف ایران گفت: مردمی که پس از دوران دفاع مقدس عزیزانشان را از دست دادند، صبر پیشه کردند و در ملاقات جانبازان با رهبر معظم انقلاب شاهد این زیبایی‌ها بودیم. بسیاری از جانبازان در مشقت زندگی می‌کنند و سختی‌های جانبازی را حتی نزدیکان آن ها هم اطلاع ندارند و این‌ها همان « انی احامی ابداً عَن دینی» را بیان می‌کنند.

امام جمعه

 این مسوول جهاد در راه خدا را ویژگی دیگر ابوالفضل العباس (ع) معرفی و اظهار کرد: حضرت در جنگ و جهاد برادر خود را همراهی کرد و برادرش را یک لحظه تنها نگذاشت و آن موقع که از اسب به زمین افتاد و تنهایی برادر را دید به شدت متأثر و منقلب بود و تا آخرین نفس رسم برادری را به‌ جای آورد.

 شهادت حضرت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

این مسوول به شهادت فرزند برومند امام خمینی (ره)، حضرت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی اشاره و خاطرنشان کرد: در چنین روزی آن حضرت را به طریق مشکوکی به شهادت رساندند، هرچند نحوه شهادت ایشان مشخص نبود اما کاملاً این کار با برنامه انجام شد و هدفشان این بود که آن حضرت از دست انقلاب ما گرفته شود.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: ایشان زمانی که امام خمینی (ره) در تبعید و در نجف اشرف به سر می‌بردند به شهادت رسیدند و امام در اوایل امر با شنیدن خبر شهادت فرزندشان فرمودند: "که مصطفی امید آینده اسلام بود" و در حقیقت غیر از این هم نبود.

 وی با اشاره به این‌که پس از شهادت ایشان در قم غوغایی شد، افزود: در آن زمان حتی بردن اسم امام (ره) هم ممنوع بود و حتی رساله امام بدون نام ایشان به چاپ می‌رسید، با این وجود در مجالس ختم حاج آقا مصطفی نام ایشان بالای منابر گفته می‌شد و مردم صلوات می‌فرستادند و این سیر فراگیر شد.

 وی در ادامه به اعتراض امام خمینی (ره) به قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و اذعان داشت: این قانون، قانونی بود که آمریکایی‌ها برای ایران وضع کرده بودند و همچنان در برخی از کشورها اجرا می‌شود. در ایران پس از وضع این قانون امام سخنرانی و اعتراض کردند.

 وی گفت: آن زمان حتی روشنفکران دانشگاهی هم نمی‌دانستند کاپیتولاسیون به چه معناست و اینجا نقش ولی‌فقیه و رهبر دینی این‌گونه عزت و اعتلای کشور را حفظ می‌کند و امام (ره) با سخنرانی به نکات مهمی از جمله بردگی ملت ایران پس از وضع این قانون اشاره کردند و پس از آگاهی و قیام مردم نه‌تنها آن قانون برچیده شد بلکه دست نحس آمریکایی‌ها هم قطع شد.

عابدینی افزود:  آن هایی که با آمریکایی‌ها دست دادند در واقع با دست بریده دست دادند، آنها با کسانی دست دادند که دست آن ها در اثر مجازاتی که مرتکب شده بودند قطع شده بود و این تحقیر خود فرد دست دهنده است.

 این مسوول با تاکید بر این‌که امام خمینی (ره) دست آمریکایی‌ها را برای همیشه از این کشور قطع کرد، افزود: عده‌ای نباید کاری کنند که دوباره این دست بخواهد دیده شود. این دست قطع شده باید همواره قطع باقی بماند و هرگز نباید قدرت آمریکا دیده شود چرا که این قدرت شکست و این دست بریده شد و حاکمیت و قدرت آنها تمام شد و امروز قدرت اسلام است که باید عدالت و قسط را برای مردم در جهان به ارمغان بیاورد.

 رهبری انشای آمریکایی‌ها را پاره کردند و برای آنها دیکته نوشتند

امام‌جمعه قزوین به نامه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به رییس‌جمهور در خصوص برجام اشاره و خاطرنشان کرد: همه مردم با شنیدن این نامه جان تازه گرفتند و به وجد آمدند؛ بسیاری از توهین‌ها و تحقیرهایی که دشمنان به ما روا داشته بودند و دوستان هم علی‌رغم زحماتی که کشیدند بعضی جاها را ندیدند اما رهبری همه مشکلات را درست کردند و با این پیامشان انشایی که آمریکایی‌ها برای ما مبنی بر برجام نوشته بودند را پاره و برای آنها دیکته نوشتند و به آنها گفتند که باید این‌گونه باشید.

 وی با تاکید بر این‌که آمریکایی‌ها غلط می‌کنند که می‌گویند گزینه نظامی بر روی میز است، ادامه داد: مگر از انبارهای موشک‌های منهدم‌کننده همه هستی شما، در عمق 500 متری زیر زمین در جای جای مملکت ما خبر ندارید؟ حال که از آن مطلع هستید بدانید که با چه قدرتی طرف هستید. مگر این ملت دوران شاه را می‌گذرانند که شما هر غلطی بکنید و ایران را جزیره امن و استراحت خودتان به حساب آورید؟

 آیت‌الله عابدینی اذعان داشت: اینجا کشور عاشقان امام حسین (ع)، ابوالفضل (ع) و سردارانی چون بابایی، همت، همدانی و حسین لشگری‌ها است و سردارانی که با اقدامات مستشاری‌شان کمر آمریکا را شکسته‌اند و آمریکایی ها غلط کرده‌اند که فکر کنند می‌توانند در کشور ما نفوذ داشته باشند.

 آن هایی که به آمریکایی‌ها لبخند زدند آن ها را به اشتباه انداخته‌اند

وی بیان کرد: همین‌که بعضی‌ها به روی شما لبخند زدند روی شما را زیاد کرده‌اند و آن ها شما را به اشتباه انداخته‌اند. مبادا غلطی بکنید که برای همیشه برای شما پشیمانی به همراه آورد و کافی است که یکی از این موشک‌های ما به سمت ناوگان‌های شما شلیک شود تا آن ها را منهدم کند.

 امام جمعه قزوین به نکاتی هم در خصوص نامه رهبری به رییس جمهور اشاره و تأکید کرد: یکی از نکات نامه رهبری با توجه به گفت و شنودهای نامناسبی که اتفاق افتاده بود این بود که، ایشان با این نامه آمریکا را از سمت کدخدایی که خود آمریکایی ها هم این‌گونه فکر می‌کنند و بعضی‌ها هم آن را امضا کرده‌اند، عزل و چهره کریه و مجرمانه آمریکا را برای جهانیان به نمایش گذاشتند.

 وی ادامه داد: رهبری تشکر کردند از همه کسانی که برای مذاکرات تلاش داشتند، منتها تشکر ایشان از منتقدان ویژه است. همان منتقدانی که توسط برخی ها مورد خشم قرار می‌گیرند اما رهبری دقت نظر آن ها را در آسیب‌شناسی برجام، مخصوصاً مورد عنایت قرار داده‌اند. ما هم قدردان منتقدانی هستیم که گاهی جانشان را گذاشتند تا مبادا عده‌ای برجام را به انحراف بکشانند و در مقابل انحرافات با قدرت ایستادگی کردند.

 این مسوول با بیان این‌که طبق گفته قرآن مومنان دست بالا هستند، بیان کرد: رهبری در پیامشان این حقیقت را به ما نشان می‌دهند که خدا اجازه نداده کافران بر مومنان تسلطی داشته باشند، یعنی کسی حق ندارد راه سلطه و نفوذ دشمن را بر مومنان هموار کند. در حقیقت پشت پیام رهبری می‌بینیم به ظالمان نباید تکیه کرد و این بیان عین فرموده خداوند در قرآن است.

امام جمعه قزوین3

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز