معاون امور عمرانی استاندار قزوین:

در حوزه زیست محیطی بسیار آسیب پذیر هستیم

۱۳۹۴/۰۸/۱۱ - ۱۳:۰۳:۰۲
کد خبر: ۳۳۵۸۱۳
در حوزه زیست محیطی بسیار آسیب پذیر هستیم
حبیبی: در حوزه زیست محیطی باید اعتراف کنیم که بسیار آسیب پذیر هستیم ، بویژه در حوزه آلاینده ها که باید جامعه نسبت به آن حساسیت بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، منوچهر حبیبی معاون امور عمرانی استاندار قزوین در جلسه کارگروه پسماند استان با بیان این مطلب، افزود: در حوزه زیست محیطی باید بصورت قهری برخورد شود، چرا که با سلامت مردم در ارتباط مستقیم است .

وی با بیان اینکه باید حساسیت جامعه نسبت به مسایل زیست محیطی بالا رود ادامه داد: استان قزوین استان کوچک اما در بخش های مختلف از جمله صنعتی و کشاورزی ظرفیت های لازم در جهت آسیب وارد کردن به محیط زیست و سلامت مردم را دارد و متولیان این حوزه باید جدی تر و حساس تر با موضوع برخورد کنند .

حبیبی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذار در حوزه زیست محیطی از اولویت های مدیریت شهری است، اما اصرار داریم سرمایه گذار بخش خصوصی باید علمی و همراه با تکنولوژی های جدید باشد .

معاون عمرانی استاندار در ادامه با تأکید بر تعیین تکلیف وضعیت پسماند واحدهای صنعتی استان ، خاطر نشان کرد: 17 واحد صنعتی استان در اولویت قرار گرفته اند و مهلت های قانونی برای روشن شدن وضعیت پسماند آنها داده شده است که در صورت عدم تحقق برخوردهای قهری صورت خواهد گرفت .

وی با اشاره به اینکه در خصوص پسماندهای کشاورزی و دامی حرکت های خوبی انجام شده است، تصریح کرد: در حوزه پسماندهای عفونی نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و پزشکان همکاری خوبی با مدیریت شهری و متولیان محیط زیست استان دارند که امیدواریم این همکاری تداوم داشته باشد .

حبیبی افزود: بیش از 300واحد مطب در استان قراردادهای مرتبط با پسماندهای عفونی را امضا کرده اند که باقی مانده مطب ها نیز در مرحله انعقاد قرارداد هستند .

حبیبی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز