مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خبر داد:

هوشمندسازی سیستم نظارت بر جمع‌آوری زباله‌های قزوین

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۱۶:۲۶:۱۳
کد خبر: ۳۳۸۴۰۶
هوشمندسازی  سیستم نظارت بر جمع‌آوری زباله‌های قزوین
منتظری: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین به دنبال این است تا بتواند سیستم هوشمند کنترل و نظارت را در خودروهای جمع‌آوری زباله‌ها انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری  برنا از قزوین،  مجتبی منتظری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با بیان اینکه در بهینه‌سازی جمع‌آوری زباله‌های شهر قزوین اقدامات و کارهای خوبی صورت گرفته است، افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین به دنبال این است تا بتواند سیستم هوشمند کنترل و نظارت را در خودروهای جمع‌آوری زباله‌ها انجام دهد.

وی یادآور شد: پاکبان‌ها حقوق خود را تا پایان شهریور ماه دریافت کردند و در 6ماه نخست سال جاری هیچگونه مطالباتی ندارند و تلاش می‌کنیم حقوق ماه‌های آینده نیز به موقع پرداخت شود.

این مسوول به دهه نخست محرم سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد: ‌پاکبانان در این دهه، 120تن پسماند را جمع‌آوری کردند که وزن کمی و حجم بالایی داشته است.

منتظری افزود: آموزش شهروندی در مدیریت پسماند اهمیت به سزایی دارد لذا در این راستا طرح مطالعات نحوه جلب مشارکت شهروندان به ویژه زنان به عنوان اصلی‌ترین و موثرترین گروه هدف انجام شد بطوری که تاکنون 32جلسه کارگاه آموزشی برای آنها برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین بیان کرد: 11هزار و 800نفر از زنان قزوینی در موضوع‌های مختلف مانند بازیافت و کاهش تولید زباله با روش‌های مختلف آموزش دیدند که تلاش می‌کنیم تا آموزش‌های فوق به شهروندان قزوینی تخصصی شود.

این مسئول یادآور شد: اجرای طرح کارگاه‌های آموزشی و مشارکتی مدارس و سطح محلات شهر قزوین و کارگاه‌های آموزشی سازه‌های نجات تخم‌مرغ با مواد بازیافتی از دیگر برنامه‌های آموزشی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین تهیه و توزیع کتب آموزشی و کمک آموزشی به کودکان و نوجوانان و نونهالان در هفت هزار نسخه، تبلیغات محیطی، اجرای نمایش عروسکی، گل‌بهار و درخت مهربون برای همه مهد کودک‌ها به منظور آشنایی کودک با بازیافت را از جمله اقدامات این سازمان برشمرد.

منتظری اضافه کرد: اجرای طرح سالانه روز بدون پلاستیک در 21تیر ماه، اجرای طرح زمین پاک و گردش در طبیعت، پاکسازی طبیعت توسط مدارس شهر و برقراری ارتباط با انجمن‌های مردم نهاد از دیگر برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال94 شاهد کاهش قیمت لایروبی با توجه به افزایش تورم بودیم؛ عنوان کرد: این مهم چیزی نیست که به سادگی به دست آمده باشد و در این راستا کار تحقیقاتی و کارشناسی صورت گرفته و با برآوردها و شیوه‌های مختلف در شهرهای مختلف به این نتیجه رسیدیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز