مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین:

طرح غربال گری بیماران دیابت در قزوین اجرا می شود

۱۳۹۴/۰۸/۲۳ - ۱۵:۰۴:۴۴
کد خبر: ۳۳۹۳۳۷
طرح غربال گری بیماران دیابت در قزوین اجرا می شود
فاطمه اشدری: تفاهم نامه همکاری طرح غربال گری بین انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و بسیج استان در جهت حمایت از بیماران کلیوی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فاطمه اشدری مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین در نشست خبری که به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی ایران در دفتر این انجمن برگزارشد، گفت: ‌هر ساله 23 لغایت 30آبان ماه هفته ملی حمایت از بیماران کلیوی می باشد که این انجمن در راستای بهبود شرایط این بیماران تمام تلاش خود را در طول این سالها انجام داده است.

وی در خصوص پیشینه انجمن گفت: این انجمن اولین نهاد خیریه(NGO) با مجوز رسمی از وزارت کشور در استان قزوین به ثبت رسیده است و 3نوبت متوالی در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده و در دیگر سال ها به عنوان انجمن موفق شناخته شده است.

اشدری افزود: تعداد بیماران تحت پوشش این انجمن  436 نفر دیالیزی و تعداد 467نفر پیوندی جمعا 903نفر است و امیدواریم با یاری خیرین و مساعدت های مسوولان استانی بتوانیم شرایط مناسبی برای این عزیزان فراهم بیاوریم.

وی پیشگیری را مهترین اقدام در خصوص بیماران کلیوی دانست و گفت: متاسفانه در خصوص پیشگیری اقدامات مناسبی صورت نگرفته است و امیدواریم مسوولان این انجمن را به عنوان یک سمن خیریه همراهی کنند و تعاملات مناسب را با ما داشته باشند.

وی به طرح "هم شاگردی سلام –سلامت باشید" اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف پیشگیری و ارتقا سلامت جامعه و آگاهی بخشی به اقشار جامعه و ایجاد فرهنگ سلامت با همکاری اداره آموزش و پرورش استان برگزار می شود.

اشدری افزود: در این طرح که پایگاه فرهنگی و اجتماعی آن مدارس استان قزوین از کلیه دانش آموزان مقاطع تحصیلی خواسته شده است که در صورت علاقه مندی، نشریه دیواری با موضوعاتی از جمله سلامت بدن و تغذیه، ورزش و ارتباط آن با سلامت کلیه و پیشگیری از بیماری ها به دفتر این انجمن تحویل دهند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان در خصوص دیگر موضوعات این طرح گفت:‌ فشار خون و اثرات آن بر کلیه ها، دیابت و اثرات آن برکلیه ها، بهداشت روانی و تاثیر آن برسلامت بدن و کلیه، سلامت اعضا بدن و ارتباط آن با کلیه ها و دیالیز و پیوند کلیه از دیگر موضوعاتی است که دانش آموزان می توانند نشریه دیواری خود را بر اساس آن تدوین کنند.

وی ادامه داد:‌ این انجمن به تمامی نشریه های ارسالی جوایزی اهدا و از برگزیدگان آن در همایش دهه فجر تقدیر به عمل می آورد و همچنین هدایای ویژه برای رتبه های اول تا سوم در نظر گرفته است.

اشدری خاطر نشان کرد:‌ تفاهم نامه همکاری طرح غربال گری بین این انجمن، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان فرهنگی شهرداری و بسیج در جهت حمایت از بیماران کلیوی صورت گرفته است.

وی افزود: در طرح غربال گری افراد مبتلا به دیابت، فشار و نوسان خون شناسایی می شوند تا بتوان اقدامات لازم و به موقع را در خصوص این افراد انجام داد.

وی در خصوص ارتباط مسوولان ارشد استان با انجمن حمایت از بیماران کلیوی قزوین ابراز ناخرسندی کرد و گفت: متاسفانه مسوولین ارشد استان نسبت به امورات این انجمن تعاملات لازم را ندارند و گاهی برخلاف قانون و اساسنامه های مصوب این انجمن گام برمی دارند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین ادامه داد: از جمله این کارشکنی ها بخشنامه صادره از استانداری قزوین مبنی بر عدم دریافت فطریه و کمک های مردمی بود که این امر مغایر با اساسنامه انجمن و ابلاغ وزارت کشور است.

اشدری خاطر نشان کرد: متاسفانه کمیته امداد و استانداری قزوین همکاری های لازم را با انجمن ندارند و این درحالی است که ما با مشکلات عدیده ای برای حمایت از بیماران کلیوی روبرو هستیم در حالی که استانداری قزوین باید نسبت به انجمن بیماران کلیوی پاسخگو باشد.

وی در پایان افزود: شاهد برخی سلیقه های شخصی در ابلاغ بخشنامه ها هستیم که این امر برای مدیران ارشد دستگاه ها پسندیده نیست در حالی که این انجمن به دور از هرگونه سلایق شخصی و سیاسی کاری در حال فعالیت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز