مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین:

ورزش های هوایی باعث توسعه صنعت گردشگری می شود

۱۳۹۴/۰۹/۰۱ - ۱۰:۵۲:۱۰
کد خبر: ۳۴۲۱۹۴
ورزش های هوایی باعث توسعه صنعت گردشگری می شود
مشهدی آقایی در نشست خلبانان کمیته ورزشهای هوایی: ورزش های هوایی می توانند با برنامه ریزی مناسب زمینه حضور گردشگران داخلی و بین المللی را در استان فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، محمد مشهدی آقایی مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در نشست خلبانان کمیته ورزشهای هوایی قزوین و آیین تقدیر از خلبانان کمیته ورزش های هوایی که موفق به اخذ گواهینامه پرواز با پاراگلایدر شدند، گفت: لازم است در زمینه تبلیغات و معرفی این رشته ورزش مفرح به عموم مردم و مسئولان استان تلاش شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: رشته هایی نظیر پرواز با پاراگلایدر، پاراموتور دارای هیجان بالایی است و در صورت فراهم کردن شرایط مورد نیاز این رشته ها می توان ورزشکاران زیادی را جذب کرد.

این مقام مسوول با اشاره به پتانسیل بالای منطقه نمونه گردشگری کامان اظهار داشت: ورزش های هوایی میتواند با برنامه ریزی مناسب زمینه حضور گردشگران داخلی و بین المللی را در استان فراهم کند.

همچنین افسانه حسن نایبی نایب رییس بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین در این مراسم گفت: در دو سال گذشته شاهد کسب نشان طلا و برنز مسابقات پاراگلایدر قهرمانی کشور توسط فاطمه نوری، نایب رییس بانوان کمیته ورزش های هوایی استان قزوین بوده ایم و این عناوین از فعالیت ارزشمند این بانوی ورزشکار است.وی ضمن تشکر از فعالیت های این کمیته در سال های اخیر، خواستار حضور بیشتر بانوان در این ورزش شد.

Modir2

سیدصفاالدین هاشمیان، مسئول کمیته ورزش های هوایی، هیأت انجمن های ورزشی استان قزوین در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد کمیته گفت: ششمین دوره کلاس های خلبانی پاراگلایدر با حضور 5خلبان مرد و 1خلبان بانو طی دو ماه در سایت های پروازی استان قزوین برگزار گردید.

وی ضمن اشاره به کسب عنوان چهارمی جهان در رشته آکروباسی پاراگلایدر توسط محمود لشگری، خلبان ضیا آبادی استان قزوین گفت: در نظر داریم اولین مسابقات قهرمانی کشور پاراگلایدر را در سال95 به میزبانی قزوین برگزار نماییم.

هاشمیان افزود: سایت پروازی امامزاده اسماعیل قزوین در بخش الموت غربی دارای پتانسیل بالایی در حوزه پرواز مسافت می باشد و خواستار حمایت مدیرکل ورزش و جوانان برای ایمن سازی و تسطیح محل تیک آف این سایت شد.

هاشمیان گفت: تا پایان سالجاری با همکاری بخش خصوصی اولین باشگاه رسمی ورزش های هوایی کشور در قزوین افتتاح می شود، که با افتتاح این باشگاه امیدواریم این ورزش در قزوین رشد چشمگیری داشته باشد.

مجید عسگری، مدیرعامل باشگاه ورزش های هوایی قاصدک قزوین گفت: نیازمند حمایت معنوی مسئولان ورزش استان هستیم.

عسگری ضمن اعلام گزارش روند تأسیس اولین باشگاه رسمی ورزش های هوایی کشور در قزوین اعلام کرد: تمام تلاش خود را برای تأمین ایمنی و آموزش علوم روز ورزش های هوایی در استان انجام می دهیم.

وی گفت: در حاشیه بازدید نماینده انجمن ورزش های هوایی کشور از باشگاه ورزش های هوایی قاصدک، نمونه آزمایشی سیمولاتور شبیه ساز پرواز با پاراگلایدر در قزوین معرفی شد.

در پایان مراسم اهدا گواهینامه های خلبانان پاراگلایدر و پاراموتور انجام شد. 

نظر شما