۱.۵میلیون خانوار ایرانی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۰۷:۰۶:۴۱
کد خبر: ۵۰۱۸۴۶
۱.۵میلیون خانوار ایرانی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: در حال حاضر از جامعه هدف چهار میلیون خانواری این صندوق، 1.5 میلیون خانوار زیر پوشش قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدرضا رستمی بعدازظهر سه شنبه در دیدار با فریدون همتی استاندار قزوین افزود: براساس آمارهای مرتبط با سرشماری سال نود، 32 میلیون نفر از جمعیت کشور معادل شش میلیون خانوار در روستاها زندگی می کنند که از این رقم 2 میلیون خانوار زیر پوشش بیمه های اجتماعی قرار داشته اند و بنابراین چهار میلیون خانوار فاقد بیمه جامعه هدف این صندوق بوده اند که از این تعداد تاکنون 1.5 میلیون خانوار زیر پوشش درآمده اند.

وی یادآور شد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یکی از صندوق های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که 11 سال قبل با هدف حمایت از اقشار کشاورز و روستایی تشکیل شد.

رستمی از آذربایجان شرقی با 40 درصد و استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان با 10 درصد ضریب نفوذ به عنوان بیشترین و کم ترین تعداد اعضای خانوار زیر پوشش صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان های کشور نام برد و گفت: قزوین نیز در حال حاضر دارای 30 درصد ضریب نفوذ بیمه ای است که انتظار داریم با توجه به شرایط این استان شاهد افزایش جمعیت تحت پوشش آن باشیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، پرداخت مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت را از خدمات این صندوق برشمرد و گفت: این صندوق از برخی خدمات بیمه تامین اجتماعی مانند درمان برخوردار نیست اما اصلاح اساسنامه با هدف افزایش خدمات در دستور کار قرار دارد که البته با افزایش حق بیمه پرداختی نیز همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه حق بیمه پرداختی به این صندوق 15 درصد درآمد سالیانه کشاورزان و روستائیان درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: از این میزان 5 درصد را خانوارهای زیر پوشش پرداخت می کنند و 10 درصد را نیز دولت تامین می کند.

این مسئول اضافه کرد: درآمدهای این صندوق از سه محل شامل حق بیمه خانوارهای زیر پوشش، حق بیمه تعیین شده دولت و سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی تامین می شود.

رستمی یادآور شد: حداکثر حق بیمه دریافتی از روستائیان بابت زیر پوشش قرار گرفتن صندوق بیمه اجتماعی در طول یکسال برای سال جاری چهار میلیون و 200 هزار ریال می باشد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار کرد: در صورت فوت، از کارافتادگی و بازنشستگی سرپرست خانوار در طول سال تا 12 برابر حق بیمه پرداختی به خانوار بیمه شده پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این صندوق دارای 33 هزار مستمری بگیر می باشد،اظهار کرد: در صورت اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد، 37 هزار خانوار دیگر به جمع مستمری بگیران ما اضافه می شوند.

این مسئول در پایان گفت: از استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در کنار رسانه ها می خواهیم تا این صندوق را در سطح روستاها معرفی کرده و خدمات آن را بیان کنند تا آن دسته از روستائیان و کشاورزانی که فاقد بیمه هستند، با عضویت در صندوق اجتماعی از مزایای آن همچون پرداخت مستمری بازنشستگی بهره مند شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز