معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین:

طرح محب در ۵شهرستان و ۱۱موسسه قزوین اجرا می شود

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۱۵:۲۶:۴۵
کد خبر: ۶۶۰۶۴۸
طرح محب در ۵شهرستان و ۱۱موسسه قزوین اجرا می شود
زهرا غلامرضایی گفت: طرح محب اداره کل بهزیستی استان قزوین در ۵شهرستان و ۱۱موسسه قزوین اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ زهرا غلامرضایی معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهارکرد: عموم مردم٬ جامعه هدف این طرح هستند و جلسات آموزشی بنا به ماهیت شکل گیری گروه های محلی٬ از ۱۰ تا ۲۰جلسه انجام می شود و همچنین ۱۱موسسه و مرکز در ۵شهرستان استان قزوین مجری این طرح می باشند.

وی در خصوص طرح محب و مداخلات روانی در بلایای طبیعی بیان کرد: طرح مداخلات روانی اجتماعی و حمایت های مشاوره ای در بلایای طبیعی از طرح های مصوب دفتر مشاوره معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی است.

این مقام مسئول گفت: این طرح با هدف آموزش خودمراقبتی عمومی مردم در مواجهه با بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله و غیره حدود سیزده سال و در دو قسمت که یک قسمت در زمینه های مشاوره سوگ٬ مداخله در بحران٬ مهارت های خود کنترل گری در مواجهه با استرس٬ آموزش کمک های اولیه و سایر موارد خود مراقبتی در حال اجرا می باشد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: قسمت دوم شامل آموزش گروه های فوریتی که متخصصان روانشناسی و مشاوره هستند که رویکردهای مداخله به هنگام بلایا در راستای حمایت از آسیب دیدگان را انجام می دهند.

وی افزود: آموزش گروه های حمایتی بنا به ضرورت استفاده از این آموزش ها٬ به منظور تقویت و به کارگیری نیروهای عملیاتی و طرح گروه های فوریتی طی جلساتی بازنگری شده و خط مشی عملیاتی گروه های آموزشی مشخص می شود.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: سر فصل های این طرح در قالب آموزش کنترل خشم٬ استرس٬ روش های مقابله عقلانی با بلایای طبیعی٬ مصون سازی محیط و بازماندگان حادثه می باشد که در کنار آن ارگان های هلال احمر(کمک های اولیه و امدادی)٬ آتش نشانی(آموزش های مداخله ای) نیز حضور دارند و این آموزش ها در سطح استان و حتی مناطق روستایی نیز انجام می شود.

غلامرضایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این طرح در ۷محله بویین زهرا٬ ۷محله تاکستان٬ ۷محله قزوین٬ ۵محله البرز٬ ۷محله آبیک اجرا شده و بازوان توان این طرح مراکز سلامت روان و‌ موسسات تحت نظر سازمان بهزیستی می باشند.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح٬ تقسیم کار بین اعضا گروه ایجاد شده و افراد گروه آموزش می بینند تا در حین حادثه٬ به طور خودجوش و بنا به تقسیم کار انجام شده٬ در حین وجود بلایای طبیعی٬ گروه بندی شوند مانند گروه حمایت از معلولان٬ حمایت از کودکان و... که روند نظم بعد از بلایای طبیعی را افزایش می دهد.

 

 

نظر شما