رئیس کانون وکلای دادگستری قزوین:

استقلال وکلا منجر به استحکام احکام قضایی خواهد شد

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۷:۳۴:۲۳
کد خبر: ۶۷۹۶۲۳
استقلال وکلا منجر به استحکام احکام قضایی خواهد شد
محمد نسخه چی گفت: اگر نهاد وکالت استقلال داشته باشد و وکلا مستقل عمل کنند این قضیه منجر به استحکام احکام قضایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "محمد نسخه چی" رئیس کانون وکلای دادگستری قزوین در مراسم گرامیداشت شصت و پنجمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و هفته وکیل مدافع با تبریک این روز و نیز تسلیت جان باختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج اظهارکرد: یکی از دغدغه های مهم کانون وکلای دادگستری در سراسر کشور حفظ استقلال این کانون هاست و درصورتی که نهاد وکالت استقلال داشته باشد و وکلا مستقل عمل کنند این قضیه منجر به استحکام احکام قضایی خواهدشد.

نسخه چی یکی از اصول مهم دادرسی عادلانه را حق داشتن وکیل عنوان کرد و افزود: وکیل باید مانند مقام قضایی استقلال داشته باشد تا بتواند نقش خود را در احقاق حق به خوبی ایفا کند.

وی در ادامه به شرح وظایف هریک از کمیسیون های کانون وکلا پرداخت و گفت: کانون وکلای دادگستری قزوین دارای ارکان و کمیسیون هایی است که بعنوان مثال کمیسیون دادسرا و دادگاه مسئولیت نظارت بر رفتار حرفه ای وکلا و رسیدگی به شکایات را دارد و کمیسیون کارآموزی وظیفه پرورش و آموزش کارآموزان را داراست و کمیسیون معاضدت بعنوان یکی از کمیسیون های مهم کانون وکلا وظیفه دارد به کسانی که توانایی گرفتن وکیل را ندارند خدمت رسانی کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری قزوین ادامه داد: این کمیسیون پس از بررسی موارد وکیل معاضدتی معرفی و بر رفتار وکلا نظارت می کند تا امر خدمت رسانی به درستی انجام شود.

نسخه چی به ارائه آماری در این خصوص پرداخت و گفت:در سال 96 تاکنون 476 مورد پرونده تصحیحی به کانون وکلا معرفی شده و این تعداد وکیل را معرفی کردیم و 150مورد پرونده معاضدتی نیز توسط همکاران انجام شده و آنها روزانه در مراجع قضایی به ارائه مشاوره حقوقی به مراجعین می پردازند.

وی اذعان کرد: در سال 95 هم حدود 10هزار مشاوره حقوقی توسط وکلای کانون وکلا به مراجعین ارائه شد و البته برخی نیز در مساجد، کمیته امداد، بهزیستی و... این کار را انجام دادند.

رئیس کانون وکلای دادگستری قزوین با تاکید بر لزوم اصلاح لایحه قانون وکالت خاطرنشان کرد: این موضوع هم اکنون در جریان است و باتوجه به اینکه نگران خدشه دارشدن استقلال وکیل هستیم امیدواریم مجلس در این زمینه همکاری داشته باشد و قوانین خوبی را تصویب کند.

نسخه چی نقش دیگر وکیل را تحقق عدالت عنوان و خاطرنشان کرد: اگرچه تحقق عدالت در درجه اول وظیفه ذاتی دادگستری است ولی وکلای دادگستری هم نقش مهمی در تحقق این امر دارند.

وی اذعان کرد: وکلای دادگستری و مقام قضایی می توانند جهت تحقق عدالت مساعدت و همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشند که امیدواریم این موضوع مورد توجه طرفین قرار گرفته و این تعامل روزبه روز افزایش یابد.

رئیس کانون وکلای دادگستری قزوین افزود: یکی از موضوعات مهمی که عدالت قضایی را رقم می زند، ارتقای دانش حقوقی وکلاست و از طرفی هم کمبود دانش قضایی باعث اطاله دادرسی خواهدشد.

نسخه چی خواستار تشکیل جلسات با حضور مسئولان کانون وکلا و دادگستری جهت برطرف کردن این نقیصه شد و افزود: امیدواریم با همکاری تنگاتنگ دو نهاد و تشکیل جلسات دانش حقوقی وکلا افزایش یابد.

وی از ثبت موسسات غیرمجاز حقوقی بعنوان یکی از مهم ترین دغدغه های کانون وکلای دادگستری سراسر کشور یادکرد و گفت: امیدواریم دستگاه قضایی با ثبت موسسات غیرمجاز حقوقی برخورد کرده و مانع از فعالیت آنها شوند.  

"میرسینا داوری" نائب رئیس کانون وکلای دادگستری قزوین هم در این مراسم از موضوع انفورماتیک بعنوان یکی از موضوعات الگو در این کانون یادکرد و گفت: الکترونیکی شدن ابلاغ احکام قضایی منجر به کاهش اطاله دادرسی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز