رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین:

۷۷۲فقره تسهیلات به صاحبان صنایع و کشاورزی پرداخت شده است

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۱۴:۴۵:۳۳
کد خبر: ۶۸۲۲۵۴
۷۷۲فقره تسهیلات به صاحبان صنایع و کشاورزی پرداخت شده است
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین از پرداخت 772فقره تسهیلات به صاحبان صنایع و کشاورزی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که ظهر امروز در محل سالن اجتماعات این سازمان برگزارشد با اشاره به پرداخت تسهیلات در قالب سامانه بهین یاب به متقاضیان اظهارکرد: تاکنون 772فقره تسهیلات به ارزش 677میلیاردتومان در قالب سامانه بهین یاب به صاحبان صنایع و کشاورزی پرداخت شده است.

پرزحمت با تاکید براینکه تسهیلات پرداختی به دو بخش صنعت و کشاورزی اختصاص داشته افزود: از کل تسهیلات پرداختی 13/5درصد با نظارت کارگروه و بقیه توسط خود بانک ها انجام گرفته است.

وی به افزایش در صدور پروانه کسب اصناف هم اشاره کرد و گفت: میزان 10درصد افزایش در صدور پروانه کسب اصناف داشته ایم.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین در بخش دیگری از سخنانش درمورد توسعه مقوله صادرات در استان خاطرنشان کرد: درمجموع 656میلیون دلار کالا از استان قزوین به خارج ازکشور صادرشده که البته میزان کالاهای صادرشده از گمرک استان 459میلیون دلار است.

پرزحمت به اشتغال تعهدشده استان هم اشاره و خاطرنشان کرد: از 20هزار اشتغال استان در سال 96 تعداد 8هزار اشتغال مربوط به بخش صنعت می باشد که تاحدود زیادی محقق شده است.

وی بیان کرد: در 10ماهه امسال حدود 7هزارنفر در سامانه رصد ثبت نام کرده اند که امیدواریم تسهیلات لازم به متقاضیان این بخش ارائه شود.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین به پروژه های صنعتی آماده افتتاح در سال97 هم اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه های صنعتی خوبی هم اکنون در استان تدارک دیده شده که اوایل سال آینده با حضور مقامات عالی کشور به افتتاح و بهره برداری خواهندرسید.

پرزحمت ادامه داد: 14پروژه با سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این زمینه پیش بینی شده که از این تعداد 11پروژه آماده بهره برداری است و 3پروژه دیگر نیز در حال نصب ماشین آلات خود هستند که تا سال آینده تکمیل خواهند شد.

وی با اشاره به وضعیت خوب استان قزوین در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی و ارائه تسهیلات در کشور اذعان کرد: در جذب سرمایه گذار خارجی در بخش صنعت و معدن رتبه سوم کشور را داریم و در زمینه بهین یاب هم رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین ادامه داد: همچنین در رفع موانع تولید رتبه نخست کشور را در اختیار داریم و سال97 مشوق های صادراتی برای واحدهای دارای صادرات بالا پیش بینی شده است.

پرزحمت از اختصاص یارانه به بخش تولید هم خبرداد و گفت: مقررشد تا در سال97، 5هزار میلیاردتومان یارانه به بخش صنعت اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی فرسوده افزود: بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی فرسوده از یک ماه گذشته شروع شده و واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات در این زمینه محدودیتی به لحاظ میزان مبلغ ندارند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازرسی از اصناف مختلف توسط این سازمان اذعان کرد: سال گذشته 114مورد بازرسی از اصناف مختلف صورت گرفت که پیرو آن 7400 پرونده تخلف ثبت و مورد رسیدگی قرارگرفت.

پرزحمت ادامه داد: 120 نفر مسئولیت کشیک 24ساعته بر اصناف را مخصوصا در شب عید برعهده گرفته اند تا شاهد هیچگونه تخلفی در این زمینه نباشیم.

photo_۲۰۱۸-۰۲-۲۶_۱۴-۰۲-۰۹

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز