همزمان با روز شهردار صورت گرفت؛

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۲۱ پروژه شهری در قزوین

۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۱۵:۴۶:۲۷
کد خبر: ۶۸۹۱۴۸
بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۲۱ پروژه شهری در قزوین
آئین کلنگ‌زنی و بهره برداری از 21 پروژه شهری با اعتبار 247 میلیارد و 950میلیون ریال به مناسبت روز شهردار با حضور مدیران ارشد استانی در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ صبح امروز و همزمان با روز شهردار طی مراسمی با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، داوود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، داودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، علی صفری شهردار قزوین و سایر مسئولان 21پروژه شهری با اعتبار 247 میلیارد و 950میلیون ریال کلنگ زنی و به بهره برداری رسید.

این پروژه ها شامل پروژه بوستان صنوبر با اعتبار 5میلیارد ریال، پروژه بوستان بهشتی(باغ نشاط) با اعتبار 4میلیارد ریال، پروژه هدایت آب‌های سطحی با اعتبار 10میلیارد ریال، پروژه دیوارسازی رودخانه دلیچای با اعتبار 4میلیارد ریال، پروژه فرهنگسرای رز با اعتبار 13میلیارد ریال و پروژه دیوار سنگی رودخانه یالیان (هفت‌سنگان) با اعتبار 3میلیارد و 200میلیون ریال از پروژه‌های منطقه یک شهرداری قزوین است که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پروژه بوستان امام علی(ع) با اعتبار 16میلیارد ریال، پروژه سرویس بهداشتی بوستان شقایق با اعتبار  700میلیون ریال و پروژه بوستان جیبی و سرویس بهداشتی با اعتبار 2میلیارد و700میلیون ریال از پروژه‌های منطقه دو شهرداری قزوین است که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کلنگ پروژه مرحله دوم بوستان امام علی(ع) با اعتبار 20میلیارد ریال و احداث پروژه سرای محله با اعتبار 10میلیارد ریال در منطقه دو شهرداری قزوین به زمین زده شد.

پروژه جاده سلامت با اعتبار 15 میلیارد ریال و افتتاح بلوار شرق ملاصدرا با اعتبار 45 میلیارد ریال در منطقه سه شهرداری قزوین به بهره‌برداری رسید.

به مناسبت روز شهردار حجره های خانوادگی در آرامستان‎های شهر قزوین با اعتبار 2میلیارد و 900میلیون ریال از سوی سازمان آرامستان های شهرداری قزوین، خرید 10دستگاه اتوبوس مدرن اسکانیا با اعتبار 52میلیارد ریال از سوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین و خرید 156عدد لباس مخصوص آتش نشانی با اعتبار 11میلیارد ریال از سوی سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین به بهره‌برداری رسید.

تجهیز، ایمن سازی و نوسازی بیش از 20 بازیگاه کودک با اعتبار 5 میلیارد ریال از سوی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قزوین، پارک آموزش ترافیک با اعتبار یک میلیارد و 700میلیون ریال از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین و پیست‌ اسکی آلپاین  کامان و زرشک با اعتبار یک میلیارد و 500میلیون ریال از سوی موسسه رفاهی و تفریحی کاسپین به بهره‌برداری رسید.

همچنین به مناسبت روز شهردار کلنگ پروژه جایگاه‌های پمپ‌ بنزین تک سو با اعتبار 25 میلیارد ریال به زمین زده شد.

سطل‌های زباله زیرزمینی هوشمند شهری طراحی‌شده توسط نخبگان استان، با اعتبار ٢۵٠میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

"داودی" رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در این مراسم گفت: امیدواریم با ورود دستگاه‌های اتوبوس جدید و مدرن، شهروندان تمایل بیشتری برای استفاده از حمل و نقل عمومی داشته باشند.

وی بیان کرد: رویکرد اصلی شوراها اجرای پروژه‌ های عمرانی و ارائه خدمات شهری در محله های کم برخوردار است.

"علی صفری" شهردار قزوین نیز در این مراسم گفت: مدیریت شهری قزوین در دوره جدید با نگاه افزایش سرانه خدمات در محلات شهر به خصوص محله های کمتر توسعه یافته فعالیت خود را آغاز کرد.

صفری خاطرنشان کرد: در همین راستا 17 پروژه در محلات مختلف به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات مالی شهرداری قزوین و بدهی ۶٠٠میلیارد تومانی، مدیریت شهری قزوین کار خدمات رسانی به شهروندان را متوقف نکرده است.

شهردار قزوین گفت: اکنون شهرداری قزوین با داشتن 3هزار نیروی انسانی و هزار نیروی خدماتی حقوق عقب مانده در آستانه سال جدید ندارد.

این مقام مسئول افزود: زمانی که مدیریت جدید واگذار شد ۴ماه حقوق نیروهای خدماتی پرداخت نشده بود اما اکنون با حفظ کرامت انسانی همه نیروهای شهرداری، حقوق دریافت کردند.

وی بیان کرد: بودجه سال ٩۶ تا اول شهریورماه ٢۵درصد محقق شده بود که خوشبختانه الان نزدیک به ٩٠ از بودجه محقق شده است.

صفری گفت: بودجه عمرانی سال آینده ۴٣٢میلیارد تومان و بودجه جاری ١٩۶ میلیارد تومان است و برای سال آینده اجرای ٢٣۶پروژه تعریف شده است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش شده تا تمام محلات از خدمات به طور یکسان بهره مند شوند، گفت: در تلاش هستیم تا کیفیت خدمات در محلات افزایش پیدا کند تا شهری با نشاط داشته باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: کاهش معضلات ترافیکی از دیگر رویکردهای مهم مدیریت شهری قزوین است و معتقدیم با احداث پل و خیابان معضل ترافیک حل نمی شود و باید اقدامات اساسی در زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

وی با اشاره به ورود ١٠دستگاه اتوبوس مدرن گفت: امیدواریم بتوانیم حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم و در هفته شوراها ١٠دستگاه اتوبوس دیگر اضافه خواهد شد.

صفری با بیان اینکه توسعه شهر پاک را به دنبال داریم و همه پروژه های عمرانی شهرداری قزوین پیوست فرهنگی و زیست محیطی دارند، اظهار کرد: مدیریت شهری قزوین نگاه سخت افزاری و نرم افزاری به توسعه شهر دارد و به دنبال شادی و نشاط در شهر هستیم تا بیماری افسردگی را از شهر دور کنیم.

"عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین هم در این مراسم گفت: رویکرد محله محوری شهرداری قزوین در اجرای پروژه ها قابل تقدیر است.

زاهدی افزود: رسالت شهرداری و شورای اسلامی شهر فراهم کردن محیطی آرام و با نشاط برای زندگی رو به تعالی شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مجموعه اقدامات و خدمات شهرداری و تصمیم گیری شورای پنجم با محوریت انسان و زندگی آنهاست،  عنوان کرد: همزمان باید به همه محلات توجه شود تا در آینده شاهد شکوفایی و توسعه شهر قزوین باشیم و قزوین به عنوان الگویی برای تمامی شهرهای کشور مطرح شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه مدیریت شهری،  مدیریتی چند وجهی است، گفت: باید نیاز های همه شهروندان در نظر گرفته شود و با همکاری همه دستگاه‌ها، شهرداری در مدت زمان معقول به  نتایج درنظر گرفته شده دست یابد.

"داوود محمدی" نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در این آئین گفت: رویکرد محله‌محور مدیریت شهری قزوین برای ارائه خدمات به شهروندان و تحقق عدالت اقدامی  ارزشمند است.

وی بیان کرد: مهمترین مشکل و درخواست شهروندان از مسوولان تحقق عدالت برای ارائه خدمات شهری است.

شهرداری1

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز