استاندار در نشست با هنرمندان و کارکنان حوزه هنری قزوین:

تدوین برنامه های هنری به معرفی قزوین کمک می کند

۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۱۱:۵۶:۰۷
کد خبر: ۶۹۴۸۴۵
تدوین برنامه های هنری به معرفی قزوین کمک می کند
استاندار بر ضرورت معرفی ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان با تدوین برنامه های هنری توسط هنرمندان بومی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در نشست با هنرمندان و کارکنان حوزه هنری قزوین که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد با بیان اینکه سابقه فرهنگی و تمدنی قزوین حتی در خود کشور به خوبی شناخته نشده، خواستار تولید برنامه ها و مستندهایی در جهت معرفی هرچه بیشتر استان شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخش عمده ای از اقتصاد هنر از حوزه سینما تامین می شود، گفت: سینما نه یک تفنن و سرگرمی بلکه نیاز ضروری جامعه برای ارتقای شناخت و آگاهی مردم است.

استاندار قزوین اظهارکرد: هر تحول سیاسی و اجتماعی در طول تاریخ، تاثیر خود را بر تمام بخش ها اعم از صنعت، اقتصاد و فرهنگ به جا می گذارد.

وی اضافه کرد: در تاریخ کشور ما مبانی دینی و عرفان اسلامی تاثیری ژرف بر هنر و ادبیات ما گذاشته است.

زاهدی از انقلاب اسلامی به‌ عنوان انقلابی فرهنگی یاد کرد و ادامه داد: وقتی یک انقلاب بر مبنای تفکر دینی شکل می‌گیرد در حوزه های هنری و ادبی هم تاثیر خود را به جا می گذارد.

وی همچنین گفت: دست اندرکاران فرهنگی و هنری باید کاری کنند که تاثیرگذاری فرهنگی سریع تر اتفاق افتاده و این بخش از رسالت انقلاب اسلامی محقق شود.

استاندار قزوین به تاثیر هنر بر روابط فرهنگی اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: جامعه ای که ارتباط قوی با فرهنگ و هنر دارد جامعه تلطیف شده بوده و اساسا این هنر است که می تواند جامعه را از خشونت و افسردگی نجات دهد.

زاهدی با بیان اینکه مدتهاست برای رشد و توسعه اقتصاد کشور بر صنعت تمرکز و از تاثیر ادبیات و علوم انسانی غافل مانده ایم، گفت: این ریشه در گذشته دارد که به هنر بی توجه بوده ایم در حالی که ما ملتی با اصالت بوده و در ادبیات، سینما و هنرهای تجسمی صاحب سبک هستیم.

وی اضافه کرد: جهانی شدن، خواه ناخواه شکل گرفته و رهایی از آن امکان پذیر نیست بنابراین باید به عنوان ملتی تاثیرگذار خود را در این فرایند اثبات کنیم و تنها با فرهنگ، ادبیات و هنر است که می توانیم این مسیر را ادامه داده و هویت خود را حفظ کنیم.

زاهدی بر استفاده بهتر از ظرفیت های هنرمندان استان تاکید کرد و افزود: در نشست شورای اداری تاکید کردیم در تمام کارگروه های استانی از حضور متخصصان حوزه های مختلف از جمله بخش هنر دعوت به عمل آمده و از نظرات آنان در برنامه ریزی ها استفاده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز