مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین خبر داد؛

حضور آتش نشانان قزوین در ۲هزار و ۸۵۶ عملیات طی سال ۹۶

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۱۱:۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۹۵۳۰۷
حضور آتش نشانان قزوین در ۲هزار و ۸۵۶ عملیات طی سال ۹۶
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین از حضور آتش نشانان این سازمان در 2هزار و 856عملیات مختلف طی سال 96 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ابوالفضل ذوالقدر، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اعلام این خبر گفت: آتش نشانان این سازمان در 2هزار و 856عملیات مختلف طی سال96 حضور یافته و اقدام به ارائه خدمات به حادثه دیدگان کردند.

ذوالقدر اعلام کرد: این تعداد حریق و حادثه در شهر قزوین نشان دهنده کاهش 6درصدی تعداد عملیات ها در مقایسه با سال95 است.

 وی با اشاره به آمار عملیات های این سازمان در سال 95 و 96 افزود: در سال 1395 ،3 هزار و 33مورد عملیات و در سال 1396، 2 هزار و 856 مورد عملیات رخ داده است.

این مقام مسئول افزود: از مجموع عملیات‌های انجام شده در سال 1396 ، تعداد یک هزار و 470 مورد، مربوط به اطفاء حریق و یک هزار و 386 مورد، مربوط به امداد و نجات است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد: در مجموعه عملیات‎های اطفاء حریق و امداد و نجات انجام شده در سال گذشته تعداد 347 نفر مصدوم  داشت و 30 نفر جان باختند و 797 نفر نیز نجات داده شدند.

وی بیان کرد: در سال گذشته تعداد 158 مورد حریق منزل مسکونی، 57 مورد حریق مراکز تجاری، 17 مورد حریق کارخانجات و مراکز صنعتی، 155 مورد حریق وسائط نقلیه و 363 مورد حریق ضایعات به وقوع پیوسته و در بخش امداد و نجات نیز محبوس شدن در آسانسور با 180 مورد، محبوس شدن در منازل مسکونی با 170 مورد، گیرکردن اجسام حلقوی و انگشتر با 100 مورد، تصادفات جاده ای با 102 مورد و سقوط و واژگونی خودرو با 65 مورد دارای بیشترین تعداد است.

ذوالقدر با اشاره به آمار آتش سوزی و حوادث ناشی از شب چهارشنبه پایان سال 96 افزود: در این روز آتش نشانان قزوین در 40 عملیات مختلف امداد و نجات و اطفاء حریق حاضر شدند که 16 مورد از این حوادث مربوط به مراسم چهارشنبه پایان سال و در ساعات برگزاری این مراسم بود که در مقایسه با سال 95 شاهد کاهش 100 درصدی حوادث سنگین و خسارتی نسبت به سال 95 می باشیم که این امر نشان از ارتقاء فرهنگ ایمنی و موثر بودن اقدامات و تدابیر سازمان آتش نشانی، صداوسیما، آموزش و پرورش، اورژانس، نیروی انتظامی و دیگر ادارات و ارگان‌های مربوطه دارد.

وی با تقدیر و تشکر از مشارکت شایسته مردم قزوین با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین عنوان کرد: ما همواره اعتقاد بر این اصل داریم که شهری ایمن با مشارکت شهروندان محقق می شود ؛ بنابراین با توجه به رسالت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در حوزه آموزش شهروندی به منظور پیشگیری از بروز حریق و حوادث، این سازمان هر ساله در طرح آموزش آتش نشانان داوطلب اقدام به ثبت نام از شهروندان می‌کنند و متقاضیان در قالب دوره های مقدماتی و پیشرفته آموزش های ایمنی و آتش نشانی را در مرکز آموزش این سازمان به صورت رایگان فرا می گیرند.

 این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه کماکان حوادث آسانسور جزو بیشترین تعداد حوادث اعلامی به این سازمان است که لازم است ساکنان و به خصوص مدیران مجتمع های مسکونی دقت بیشتری در بازدید و سرویس های دوره ای از آسانسورها داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز