استاندار قزوین در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی:

آمار دقیق عشایر در برنامه ریزی ها راهگشاست

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۳:۴۲:۴۲
کد خبر: ۶۹۵۸۹۴
آمار دقیق عشایر در برنامه ریزی ها راهگشاست
استاندار قزوین در دیدار معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری ایران گفت: آمار و اطلاعات دقیق از عشایر در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها راهگشاست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در دیدار کرمعلی قندالی معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان عشایری ایران افزود: عشایر در صورت مهاجرت، بیشتر از روستاییان آسیب می بییند چون با زندگی شهری چندان آشنا نیستند.

وی ادامه داد: باید جامعه آماری عشایر استان به صورت کامل و دقیق جمع بندی شود تا در تصمیم گیری ها منطبق بر واقعیت اقدام کنیم.

استاندار قزوین همچنین گفت: باید با جامعه عشایر کاملا متفاوت با جامعه شهری و روستایی برخورد کرد چون مباحث فرهنگی و اجتماعی آنان متفاوت است.

وی افزود: گاهی یک رفتار کارشناسی نشده جامعه عشایری را میان جوامع شهری و روستایی سرگردان و آشفته می سازد.

استاندار قزوین ادامه داد: عمده عشایر استان قزوین در مناطق پرباران حضور دارند و می توان از آنها در تامین علوفه و گیاهان دارویی و حتی در تولید نهال و کشت باغ ها استفاده کرد.

استاندار قزوین گفت: تولید عشایر استان و هم سطح زندگی آنان نیازمند ارتقاست تا از مهاجرت این قشر به شهرها جلوگیری شود.

استاندار قزوین با اشاره به ظرفیت کشتارگاه زیاران برای تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز، افزود: همیشه در بازاریابی گوشت تولیدی عشایر مشکل وجود داشته است و باید با تامین زیرساخت ها و بسترهای لازم و همچنین استفاده از مجموعه های چون مجتمع زیاران برای رفع این مشکل اقدام کرد.

وی افزود: عشایر استان در حوزه پرورش و تولید دام ظرفیت های زیادی داشته و در سایر حوزه ها نیز باید از توانمندی های آنها بیشتر استفاده کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز