استاندار قزوین در دیدار با نخبگان و کارآفرینان روستایی:

کارآفرینان در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی نقش موثری دارند

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۱۳:۰۸:۰۲
کد خبر: ۶۹۶۹۹۸
کارآفرینان در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی نقش موثری دارند
عبدالمحمد زاهدی گفت: کارآفرینان در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی نقش موثری دارند و حل مشکلات آنها نیز باید در اولویت اساسی مدیران باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در دیدار با نخبگان و کارآفرینان روستایی که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در استانداری قزوین برگزار شد، با تاکید براینکه مدیران، حل مشکلات کارآفرینان را اولویت اساسی بدانند افزود: نقش کارآفرینان در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی موثر است و برهمین اساس مدیران باید حل مشکلات آنها را در اولویت اساسی خود قرار دهند.

استاندار قزوین با بیان اینکه قزوین بدون شک در پرداخت تسهیلات جزو چهار استان اول کشور است گفت: حدود 1700 یا 1800هزار میلیارد ریال معوقات بانکی در کشور وجود دارد که مشکلات زیادی را برای بانک ها برای اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و کارآفرین به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: تنها 20درصد مشکلات بانکی برای ارایه تسهیلات ویژه کارآفرینان به مدیران و کارکنان بانکی ارتباط دارد و مابقی به مرکز، آیین نامه ها و دستور العمل ها باز می گردد که باید برای حل آنها چاره اندیشی کرد.

استاندار قزوین ادامه داد: امیدواریم با هم افزایی دستگاه ها و همکاری بانک ها مشکلات واحدهای کارآفرین را در دریافت منابع بانکی حل کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز گفت:  هر نوع فعالیتی در حوزه اشتغال روستایی باید توسط کارآفرینان و نخبگان روستایی و توجه به نگرانی ها و دغدغه های این قشر اهمیت دارد.

علی فرخزاد افزود: باید با آسیب شناسی و توجه به دغدغه های این قشر برای رفع مشکلات کارآفرینان و نخبگان روستایی اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در تخصیص تسهیلات به طرح های کارآفرینی روستایی یک نسخه واحد برای تمامی متقاضیان پیچیده می شود که جوابگو نیست و باید رشته های اشتغالزایی را به صورت تخصصی تر مورد بررسی قرار داد.

این مسئول ادامه داد: در روستاها بدون نظر دهیاران و شوراها نمی توان کاری را پیش برد و باید از ظرفیت این افراد بیشتر و بهتر بهره برداری کرد.

فرخزاد خاطرنشان کرد: بانک های پست بانک و سینا همکاری خوبی را در زمینه اعطای تسهیلات به طرح های اشتغالزایی روستایی داشته اند ولی موضوع حل مشکلات مربوط به وثیقه این تسهیلات باید خاص تر دیده شود.

 

نظر شما