مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین مطرح کرد:

هدف گذاری برای رسیدن به نرخ بیکاری ۸درصد در پایان برنامه ششم

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۱۴:۴۶:۲۴
کد خبر: ۶۹۷۱۰۰
هدف گذاری برای رسیدن به نرخ بیکاری ۸درصد در پایان برنامه ششم
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از هدف گذاری برای رسیدن به نرخ بیکاری 8درصد در پایان برنامه ششم سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در جلسه بررسی طرح های اقتصادی و اشتغال روستایی که با حضور سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در استانداری برگزار شد گفت: در چشم‌ انداز ترسیم‌ شده در برنامه‌ ریزی استان برای سال‌های آینده تلاش می‌کنیم تا نرخ بیکاری استان را به هشت درصد کاهش دهیم.

وی اظهارداشت: مشارکت اقتصادی در روستاهای استان ۳۹.۱درصد و میانگین کشوری ۳۲.۷درصد است و نرخ بیکاری هم از ۱۲.۴ به ۱۰.۸ درصد رسیده که بیانگر کارهای انجام شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: هرچند اگر نرخ مشارکت بالا باشد دلیل رونق نیست اما کاهش نرخ بیکاری بیانگر برنامه ریزی مناسب و هدف گذاری درست است که در قزوین این کار صورت گرفته است.

بابایی بیان کرد: براساس سند اشتغال و چشم انداز ترسیم شده باید سالانه ۸دهم درصد از نرخ بیکاری کم شود تا بتوانیم در برنامه ریزی ها وضعیت بیکاری را در مجموع به هشت درصد برسانیم.

وی اظهارداشت: از سهم ۱.۵میلیارد دلاری مصوب شده از صندوق توسعه ملی سهم استان قزوین ۲.۲۳درصد است که از شش هزار میلیارد تومان حدود ۱۳۳میلیارد تومان به استان تخصیص داده خواهد شد.

بابایی اضافه کرد: تاکنون ۹۳میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان از اعتبارات ابلاغ شده است که برای آن برنامه ریزی خواهیم کرد.

تحقق ۲۰ هزار شغل در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهارداشت: در سال گذشته ۲۰ هزار و ۵۰۰ شغل در استان ایجاد شد که ۱۱ هزار و ۸۵۲ مورد آن بیمه شده جدید و تعداد ۸۰۴۲ نفر آنها مرد و ۳۸۰۰ نفر زن بودند.

وی اضافه کرد: ۱۰ هزار و ۵۶۷طرح در سامانه کار ثبت نام کردند که ۳۲۰۲طرح در مرحله ثبت نام کردند که ۷۱۹۶ مورد مربوط به میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و صنعت است که ۱۶۹ طرح مختومه شد.

بابایی تصریح کرد: ۲۹۹طرح در کمیته استانی بررسی شد که ۲۱۲طرح تایید و ۸۷طرح رد شد که نشان می دهد عملکرد دستگاههای در این زمینه خوب بوده است.

وی اظهارداشت: درحال حاضر ۱۹۶طرح با ۱۸میلیارد و ۴۵۰میلیون تومان در بانکها در دست بررسی است که با اجرای آنها برای ۷۰۸ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز