مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

توانمندسازی زنان در حوزه های مختلف جامعه ضروری است

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۱۴:۳۲:۲۲
کد خبر: ۶۹۸۳۸۲
توانمندسازی زنان در حوزه های مختلف جامعه ضروری است
مرادیان با تاکید بر توانمندسازی زنان در حوزه های مختلف گفت: در این راستا نه تنها توانایی های این قشر شاغل بلکه حمایت و پشتیبانی از تمام زنان خانه دار، غیرشاغل، شهری و روستایی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، معصومه مرادیان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در نشست کمیته بانوان کارآفرین استان قزوین که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، افزود: فعالیت در این حوزه تنها در جایگاه مدیریتی و زنان شاغل نیست بلکه تمام بانوان در همه طیف ها مورد توجه ما خواهند بود.

وی اضافه کرد: برای استفاده از ظرفیت های مختلف این قشر از جامعه اقدام به تشکیل کمیته های مختلف با حضور بانوان فعال و دست اندرکار کرده ایم به گونه ای که هم اکنون کمیته های رسانه، حقوقی، ورزش و سلامت و اشتغال و کارآفرینی زنان استان تشکیل شده است.

مرادیان ادامه داد: کمیته های یاد شده نه با هدف انتفاع شخصی بلکه با حضور همه جامعه زنان استان که نیاز ویژه ای به حمایت در بخش کارآفرینی و احقاق حق خود دارند، تشکیل شده است.

به گفته وی، در این راستا کمیته زنان کارآفرین و فعال اقتصادی با تجمیع زنان کارآفرین و صنعتگر به عنوان اتاق فکری برای تمام زنان روستایی و شهری عمل خواهد کرد.

مرادیان خاطرنشان کرد: تحقق عدالت جنسیتی و بهره مندی جامعه از ظرفیت زنان دیدگاهی فمینیستی نبوده و ما باید بتوانیم در کنار وظایف همسری و مادری در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز نقش آفرینی کنیم.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه مدیران اصلی سرمایه در سال های آینده زنان خواهند بود، گفت: هر چند در این دنیای پیچیده اقتصادی تنها ظهور مردان را دیده ایم اما در همین سال های اخیر، با خیزش زنان در عرصه های مختلف، مطالبات اقتصادی خود را از مردان نیز طلب می کنند.

وی با بیان اینکه امروزه شاهد درخشش زنان جامعه خود در عرصه اقتصادی نیز هستیم، افزود: باید با توانمندسازی، در جهت استفاده هر چه بهتر و بیشتر بانوان تلاش کنیم.

مرادیان ادامه داد: در یک مقاله منتشر شده با مشاهده اینکه تنها 2درصد زنان فعال در بخش اجرایی کشور و 27 درصد نیز در عرصه علمی فعالیت دارند و در این زمینه و از بین 146 کشور جهان رتبه 92 را از نظر عدالت جنسیتی به خود اختصاص داده ایم، این آمارها پرده از واقعیت های تلخ در جامعه زنان برمی دارد.

وی از اعضای کمیته اشتغال بانوان خواست ایده ها و تصمیم های خود را در حد تئوری قلمداد نکرده و برای پیشبرد امور و اهداف از پیش تعیین شده، آنها را به مرحله عمل در بیاورند.

در پایان این نشست اعضای هیات رئیسه کمیته توسعه و تعاون بانوان کارآفرین با رای گیری از کل اعضای شرکت کننده، انتخاب شدند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز