رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین مطرح کرد:

استفاده حداکثری از ظرفیت انجمن های هنری در دستورکار شهرداری قزوین

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۱۲:۲۹:۵۲
کد خبر: ۶۹۸۶۲۲
استفاده حداکثری از ظرفیت انجمن های هنری در دستورکار شهرداری قزوین
محمد درافشانی گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت انجمن های هنری در دستورکار شهرداری قزوین قراردارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد درافشانی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در اولین جلسه از سلسله نشست های هم اندیشی با انجمن های هنری شهر قزوین که با حضور مسئولان و اعضای مرکز هنرهای ادبی عبید در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد اظهارکرد: رویکرد شهرداری قزوین استفاده حداکثری از ظرفیت انجمن های هنری شناسنامه دار، فعال و توانمند است.

وی به تبیین برخی از اهداف و برنامه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری پرداخت و بر ضرورت استفاده از نقطه نظرات کارشناسان انجمن های هنری تأکید کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین تاکیدکرد: برگزاری نشست های هم اندیشی با انجمن های هنری شناسنامه دار و توانمند به منظور همفکری و تبادل نظر بیشتر، استفاده از ظرفیت، توانمندی و تخصص این انجمن ها در اجرای برنامه های فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در  دستور کار سازمان قرار گرفته است که امروز اولین جلسه آن با حضور مسئولان و اعضای مرکز هنرهای ادبی عبید برگزار شد.

درافشانی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی زیربنای اصلی توسعه شهری است، اظهار کرد: درصدد هستیم تا برنامه های فرهنگی و هنری شهرداری قزوین با اجرای انجمن های هنری حوزه های مختلف و پشتیبانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در سطح شهر برگزار کنیم.

وی از برگزاری اولین همایش ملی شعر طنز ایران در شهر قزوین خبر داد و گفت: به طور قطع در این همایش از توانمندی و ظرفیت بالای هنرمندان مرکز هنری عبید استفاده خواهیم کرد.

درافشانی خاطرنشان کرد: برگزاری اولین همایش ملی شعر طنز ایران نقش بسزایی در ارتقای سطح فرهیختگی عموم مردم، نشاط اجتماعی و ایجاد انگیزه در شاعران و دوستداران شعر طنز خواهدداشت.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین خلاء برگزاری همایش تجلیل از نخبگان، فرهیختگان و هنرمندان شهر قزوین احساس می شد که درصدد هستیم به منظور حمایت از آنها همایشی را در سال جاری برگزار کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره گیری از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه انجمن های هنری و همچنین با برقراری تعامل دو سویه میان انجمن ها و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گام های اثربخش و تأثیرگذاری در راستای توسعه فرهنگ و هنر شهر قزوین برداشته شود.

محمد جواد حضرتی، مسئول مرکز هنرهای ادبی عبید نیز در این جلسه گفت: رویکرد مسئولان فرهنگی و متولیان امر فرهنگ در اجرای برنامه ها باید اعتمادبخش و آفریننده باشد و شایسته است از روش های متعارف آزموده شده ای که جز هزینه نتیجه اثربخشی نداشته، استفاده نشود.

حضرتی افزود: برنامه های فرهنگی باید در سطح شهر منجر به ایجاد نشاط اجتماعی و امید به زندگی شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: رویدادهای فرهنگی مستمر نظیر شب های شعر سبب افزایش سطح فرهیختگی عموم مردم می شود به شرط آنکه استمرار داشته باشد.

حضرتی ضمن قدردانی از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برای برگزاری سلسله نشست های هم اندیشی با انجمن های هنری خاطرنشان کرد: هم‌اندیشی و اولویت شناسی، سبب هم‌افزایی هنرمندان می شود.

در این نشست مسئولان و اعضای مرکز هنرهای ادبی عبید به ارائه برنامه های پیشنهادی خود پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز