در صحن شورای شهر صورت گرفت؛

هشدار عبدالرزاقی برای نابودی ۲۲هکتار باغات سنتی قزوین

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۱۳:۳۵:۰۶
کد خبر: ۶۹۹۶۵۷
هشدار عبدالرزاقی برای نابودی ۲۲هکتار باغات سنتی قزوین
عضو شورای شهر قزوین خواستار پیگیری جدی قرارداد باغات سنتی کامرانیه ازسوی شورا و شهرداری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مهدی عبدالرزاقی عضو شورای شهر قزوین در جلسه پارلمان محلی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به توافقی که در سال ۸۹ در رابطه با زمین هایی معروف به کامرانیه صورت گرفت، گفت: این قرارداد در کارگروه معماری و شهرسازی نیز به تصویب رسید تا طی آن به میزان ۲۲هکتار از باغات سنتی موجود در محدوده جعرافیایی مذکور قرار دارد؛ به تملک شهرداری درآید و شهرداری به عنوان پارک_باغ از این باغات استفاده کند که باید با جدیت پیگیری شود.

عبدالرزاقی هشدار داد با حل نشدن این مسئله، آن مقدار از ۲۲ هکتار باغ هم از بین می‌رود لذا ما باید فرصت را غنیمت شمرده و برای حفظ این محدوده از باغستان، تلاش کنیم تا اتفاق زیبایی که برای پارک ملاخلیل ها افتاد باز هم در نقطه ای دیگر از شهر تکرار شود.

وی یادآورشد: طی این پروژه ۲۲هکتار باغات سنتی در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و باغاتی که امروز موجود است را می‌توان با تدبیر حفظ کرد.

عضو شورای شهر قزوین در ادامه افزود: بعضی از مالکین به دلیل وضعیت بد مالی به واسطه حواله هایی که از شهرداری گرفته بودند؛ این زمین ها را فروختند و بعضی از این زمین ها چند دست معامله شده است.

عبدالرزاقی اذعان کرد: حالا چند صد تن از خانواده هایی که درگیر این مسئله هستند؛ دچار بلاتکلیفی هستند و علی رغم موافقت سازمان ها و دستگاه های مربوطه معلوم نیست کدام نهاد و ارگان جلوی پیشرفت این پروژه را گرفته است که تقاضا داریم مسئولان مربوطه به این موضوع ورود پیدا کنند و در جهت حل این مشکل گام های موثر بردارند.

عضو شورای شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش از زحمات کارکنان سازمان آرامستان ها تقدیر کرد و گفت: در  مدتی که عضو شورای شهر بودم، توفیق حضور چند باره در محل شست و شوی اموات، نصیبم شد و از نزدیک شاهد زحمات همکاران در سازمان آرامستان ها بودم.

عبدالرزاقی ادامه داد: پیش بردن امور این سازمان و کار کردن در آن محیط، سخت و طاقت فرسا است و کارکنان این سازمان در پاره ای از موارد با هجمه افردای رو به رو می‌شوند که داغدار هستند و از لحاظ روحی حالت متعادل و مطلوبی ندارند که باید نگاه ویژه ای به کارکنان این سازمان وجود داشته باشد.

وی در رابطه با مسائلی که برای جشنواره ماهیگیری به وجود آمد هم گفت: میکروبی بودن ماهی های قرمز باید مد نظر قرار می‌ گرفت‌.

عضو شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: با این وجود فلسفه برنامه ریزی برای برگزاری چنین جشنواره ای، کاملا درست و به جا بود.

عبدالرزاقی تصریح کرد: ماهیگیری از لذت بخش ترین ورزش ها است البته توجه به مباحث زیست محیطی و بهداشتی هم باید از مهم ترین دغدغه ها برای برگزار کنندگان این دست برنامه ها باشد.

وی با بیان اینکه که به کار بردن آرم شهرداری در پوسترهای مربوط به برنامه بدون هماهنگی با شهرداری انجام شده است؛ تاکید کرد: از مسئولین ورزشی استان تقاضا داریم اگر قرار است با همکاری شهرداری برنامه ای برگزار شود؛ هماهنگی با شهرداری و به خصوص سازمان فرهنگی ورزشی در اولویت اول برگزار کنندگان برنامه های احتمالی قرار گیرد.

عبدالرزاقی در ادامه طی بحث و بررسی پیرامون لایحه شهرداری برای توافق با تعاونی مهرورزان یادآور شد: شهرداری کمک های زیادی  برای برنامه های مختلف در ارگان های گوناگون در نظر می‌گیرد و ذی نفعان این پروژه افراد چندان ثروتمندی نیستند و اعتقاد بنده این است که کمک کردن به این افراد در این دست موضوعات در راه خدا و فی سبیل الله است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز