استاندار قزوین مطرح کرد:

توسعه گردشگری با مشارکت مردم

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۱۲:۴۲:۲۷
کد خبر: ۷۰۱۲۴۹
توسعه گردشگری با مشارکت مردم
استاندار قزوین توسعه گردشگری را منوط به مشارکت مردم در این زمینه دانست و بر لزوم تحقق این امر تاکیدکرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در دیدار با مردم روستای گازرخان واقع در بخش رودبار الموت شرقی بیان داشت: توجه به توسعه گردشگری از اولویت های اقتصادی استان است که بدون مشارکت مردم به نتیجه نمی رسد.

وی افزود: باید مسائل و مشکلات گردشگری استان به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد زیرا توسعه این امر نقش مستقیمی در اشتغالزایی و رونق اقتصادی دارد.

وی هدف خود از سفر به منطقه الموت را بررسی و آشنایی با ظرفیت های گردشگری این بخش دانست و ادامه داد: ما باید بیش از پیش در حوزه اشتغال فعالیت کنیم و در این راه به بحث گردشگری که در دنیای امروز جای نفت و اسلحه را گرفته و به تجارت نخست جهان تبدل شده، توجه جدی به عمل آوریم.

استاندار قزوین اذعان کرد: از جاذبه های بکر طبیعی و گردشگری به همراه آئین ها و سنت های منطقه الموت باید بهتر و بیشتر از گذشته جهت جذب گردشگر بهره برداری کنیم.

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سرمای بی سابقه اخیر خسارت های فراوانی را به بار آورده، افزود: 23 استان کشور از جمله قزوین بیش از 140 هزار میلیارد ریال از پدیده سرمازدگی خسارت دیده اند.

وی با اشاره به اینکه حوادث طبیعی همواره غیرقابل پیش بینی بوده، گفت: کشاورزان ما همیشه باید به سمت اصلاح الگوی کشت و پیش بینی راه هایی برای جلوگیری از سرمازدگی پیش بروند.

استاندار قزوین با بیان اینکه پیگیری هایی برای پرداخت خسارت در سطح کشور انجام شده، ادامه داد: کشاورزانی که بیمه محصولات کشاورزی داشته اند تا تیرماه خسارت های خود را دریافت کرده و به آن دسته که فاقد بیمه بوده اند از طریق استمهال وام، پرداخت وام های جدید و بخشش جریمه ها کمک می شود.

زاهدی ادامه داد: البته همه خسارت های وارد شده به کشاورزان قابل جبران نبوده زیرا این پدیده هم خسارت های مادی و هم روانی به کشاورزان زده که باید در سال های آینده بتوانیم کمک های بیشتری داشته باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز