در راستای سفر استاندار صورت گرفت؛

کلنگ زنی احداث یک باب مسجد در الموت شرقی

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۱۲:۵۰:۳۲
کد خبر: ۷۰۱۲۵۶
کلنگ زنی احداث یک باب مسجد در الموت شرقی
کلنگ احداث یک باب مسجد در روستای کمال آباد واقع در بخش الموت شرقی در راستای سفر استاندار به این بخش به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین که برای بازدید از طرح های گردشگری و بررسی مشکلات مردم به بخش رودبار الموت شرقی سفر کرده بود در ابتدای سفر خود کلنگ احداث یک باب مسجد در روستای کمال آباد واقع در این بخش را در زمینی به مساحت 500متر مربع و با زیربنای 175 متر مربع به زمین زد.

این روستا دارای 16 خانوار و 80 نفر جمعیت است.                 

زاهدی در مراسم کلنگ زنی این مسجد ضمن تشکر از بسیج سازندگی برای فعالیت های عمرانی، گفت: خوشحالیم که نخستین کلنگ در سال 97 را برای احداث یک باب مسجد به زمین می زنیم و امیدواریم این قدم خیر در سال جاری همراه با برکت برای استان باشد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه مسجدسازی از امور خیری است که در آموزه های دین مبین اسلام همواره به آن تاکید شده، ادامه داد: هم ساخت این مسجد و هم نگهداری و عمران آن با حضور اهالی می تواند بسیار ارزشمند باشد.

وی با اشاره به مشکل آب شرب این روستا، گفت: 500 میلیون ریال اعتبار از سال 95 برای رفع این مشکل در نظر گرفته شده و برای برطرف ساختن معضل آب کشاورزی آن نیز باید اقدامات لازم به عمل آید.

استاندار قزوین در ادامه سفر خود به بخش رودبار الموت شرقی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای روستای اوان با خانواده معظم شهیدان مسعود و بهمن حیدری و نیز سید شفیع حسینی دیدار و گفت و گو کرد.

زاهدی در این دیدار گفت: پاسداشت جانفشانی ها و ایثارگری های شهدا وظیفه همه مسئولان است و امیدواریم در ادامه راه بتوانیم حق شهدا را چنان که باید، ادا کنیم.

روستای اوان از توابع بخش رودبار الموت شرقی شهرستان قزوین بوده که 15 شهید، سه آزاده سرافراز و 30 جانباز را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

استاندار قزوین در ادامه سفر خود از جاذبه های توریستی و گردشگری منطقه از قبیل دریاچه اوان، امامزاده علی اصغر (ع) روستای زرآباد، درخت خونبار چنار، درخت های کهنسال گردو زرآباد و روستاهای گازرخان، اندج و قلعه حسن صباح بازدید کرد.

جلسه بررسی ظرفیت های گردشگری استان و منطقه نیز با حضور استاندار و مسئولان دستگاه های اجرایی استان در ادامه این سفر برگزار شد.

 

نظر شما