استاندار در کارگروه گردشگری:

تضمین آینده اقتصادی کشور منوط به توسعه گردشگری است

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۱۳:۰۰:۰۲
کد خبر: ۷۰۱۲۶۶
تضمین آینده اقتصادی کشور منوط به توسعه گردشگری است
عبدالمحمد زاهدی گفت: امروزه گردشگری بعد از نفت و اسلحه سومین صنعت پول آور دنیا است و اگر به این مسئله توجه نکنیم نمی توانیم آینده کشور و استان را تامین کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در کارگروه گردشگری استان که در بخشداری الموت شرقی برگزار شد با اشاره به نقش گردشگری در رونق اقتصادی کشور افزود: امروزه تکنولوژی و فناوری ها هرچقدر پیشرفت می کنند اشتغال آنها نیز کمتر می شود و امروزه تنها گردشگری و آی سی تی اشتغالزایی خوبی به دنبال دارند.

وی گفت: جاذبه های تاریخی و فرهنگی و قومی و زبانی نعمت های بزرگی برای صنعت گردشگری هستند و باید قدردان این پوشش ها و خرده فرهنگ ها باشیم.

زاهدی گفت: از سال جاری با برگزاری جلسات متعدد برای تقویت گردشگری به عنوان مسائل اصلی استان با هدف اشتغالزایی اقدام کرده ایم و امیدواریم شاهد توسعه صنعت گردشگری استان باشیم.

وی افزود: باید مخابرات در روستاهای منطقه الموت نقاط تحت پوشش را مورد بررسی قرار دهد و برای نصب تجهیزات مخابراتی نیز همکاری لازم صورت گیرد.

استاندار قزوین گفت: واگذاری اراضی ملی حریم دریاچه اوان باید با توجه به بازنگری طرح جامع ملی صورت گیرد و در طرح جامع  این دریاچه اوان همه اراضی باید با همان کاربری اولیه تعیین شده واگذار شوند.

زاهدی خاطر نشان کرد: مسئولیت دریاچه اوان طبق قانون برعهده سازمان حفاظت محیط زیست است و مسئولیت توسعه گردشگری نیز برعهده سازمان گردشگری است و باید به هر نحو ممکن آن دریاچه حفظ شود.

وی گفت: باید برای حفاظت از دریاچه از ورود هر نوع دستگاه خودرو  جلوگیری کرده و  مجوز ساخت وساز در حریم دریاچه داده نشود و همه مصنوعات نصب شده در حریم این دریاچه از قبیل تیربرق و کانکس و ساختمان های غیرمجاز باید حذف شوند.

استاندار قزوین اذعان کرد: تمامی این ساخت و سازها کفران نعمت هستند و در صورت تداوم موجب از میان رفتن این نعمت طبیعی خواهد شد.

زاهدی اضافه کرد: باید در رینگ و حریم دوم این دریاچه نیز هر نوع اقدامات با نظر مشاور صورت گیرد تا از تخریب دریاچه جلوگیری شود.

وی گفت: حتما ساماندهی دریاچه تا عید فطر به صورت موقت از قبیل محل ورود گردشگران، محل پارک خودروها و ... صورت گیرد تا رضایت گردشگران و بازدیدکنندگان در  بازدیدها افزایش یابد.

استاندار قزوین گفت: باید همه مسئولان دقت لازم را داشته باشند تا از هرگونه تعرض و زمین خواری در این منطقه جلوگیری شود.

زاهدی افزود: تهیه و بازنگری طرح هادی در روستاهای هدف گردشگری با توجه به توسعه گردشگری صورت گیرد و روستای گازرخان با نظر میراث فرهنگی برای جهت دهی به ساخت و سازها ساماندهی شود.

وی گفت: متاسفانه ساخت و سازهای نامناسب گازرخان جلوی ثبت جهانی الموت را خواهد گرفت چون منظر طبیعی خود را با این ساخت و سازها از دست خواهد داد.

استاندار قزوین افزود: باید هر دو الموت شرقی و غربی را با هم دید و برای احیای حوزه آبریز شاهرود نیز اقدام کرد.

 

نظر شما